Η κατανομή των χρηματοδοτήσεων στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου ορίστηκε, το 2011, με απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και του Δημοτικού Συμβουλίου σε ποσοστό 55% στη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και 45% στη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τους τον αριθμό των μαθητών, τις πραγματικές λειτουργικές ανάγκες των Σχολείων και όλα εκείνα τα κριτήρια τα οποία αναλυτικά καθορίζει το σχετικό ΦΕΚ, ως προς την κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων.
Μετά την αναπροσαρμογή του ποσοστού κατανομής των χρηματοδοτήσεων στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου (αρ. 4/2014 Απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και αρ. 63/2014 Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου), όπου το ποσοστό της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μειώθηκε από 45% σε 30% και αυξήθηκε από 55% σε 70% το αντίστοιχο ποσοστό κατανομής χρηματοδότησης στη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να «καλυφθούν οι αυξημένες λειτουργικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», δεχθήκαμε, αν και με διαμαρτυρίες, την απόφαση αυτή, αφού σύμφωνα με τους εισηγητές και υπευθύνους η ισχύς της θα είχε προσωρινό χαρακτήρα.
Και ενώ αναμέναμε τον αναπροσδιορισμό του ποσοστού κατανομής χρηματοδότησης και την αποκατάσταση της «αδικίας», έκπληκτοι ενημερωθήκαμε πως η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας με την αρ.4/2015 Απόφασή της και η οποία επικυρώθηκε με την αρ 22/2015 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου προέβησαν στην αναπροσαρμογή του ποσοστού κατανομής χρηματοδότησης, ορίζοντας το 10% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και το 90% στην Πρωτοβάθμια, με το σκεπτικό ότι «οι λειτουργικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όχι μόνο δε μειώθηκαν αλλά αντίθετα αυξήθηκαν».
Επειδή η απόφαση αυτή όχι μόνο προσβάλλει, αλλά διαταράσσει αυθαίρετα και υπέρμετρα την απρόσκοπτη, ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων της περιοχής μας, εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία, την ανησυχία και τον προβληματισμό μας για το μέλλον των Σχολείων μας, θέτοντας τα παρακάτω ερωτήματα προς κάθε υπεύθυνο και αρμόδια αρχή:
-Τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι αγνοούν ή παραβλέπουν το ΦΕΚ 318/2011-αρ.8440, με βάση το οποίο «η κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών;
-Με βάση το παραπάνω ΦΕΚ, αλλά και τις υπαρκτές, πραγματικές ανάγκες των Σχολείων, από πού απορρέει η διαπίστωση πως οι λειτουργικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αυξημένες σε σύγκριση με εκείνες της Δευτεροβάθμιας και σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, τι άλλαξε ή προστέθηκε που δημιουργεί τις αυξημένες αυτές ανάγκες και πως εξειδικεύονται αυτές, όταν μάλιστα τα τελευταία χρόνια έκλεισαν και δε λειτουργούν πλέον σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει μειωθεί ο αριθμός τους;
-Γιατί για ένα πρόβλημα που αφορά την Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή Παιδείας, ως προς το μέγεθος του χρέους- κενού, το χρόνο και τον τρόπο που αυτό δημιουργήθηκε, αντί να αναζητηθεί μία λογική λύση, στην πραγματικότητα μεταφέρεται το πρόβλημα στα Σχολεία μας;
-Ποιο είναι το πραγματικό αποθεματικό της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και από το οποίο κάποιοι επίσημα προτείνουν να καλύψουμε τις τρέχουσες λειτουργικές ανάγκες των Σχολείων μας;
Σεβόμαστε απόλυτα κάθε μαθητή και κάθε Σχολική μονάδα και ουδεμία ανταγωνιστική διάθεση έχουμε έναντι της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το κάθε όμως Σχολείο λειτουργεί και ως μία αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα και δεν υπάρχει η γενικευμένη και συλλογική ευθύνη των Σχολείων.
Γνωρίζουμε ότι στις Σχολικές μας μονάδες τη διαχείριση των οικονομικών πόρων ασκούν οι Διευθυντές των Σχολείων μας, υπό την έγκριση και εποπτεία των Συλλόγων μας, και μέχρι σήμερα, παρά τη σημαντική μείωση των εσόδων, χάρη στον ορθολογισμό και τη χρηστή διαχείριση πετύχαμε την απρόσκοπτη λειτουργία και την απουσία προβλημάτων.
Ως εκπαιδευτικοί, που έχουμε υποχρέωση να διασφαλίσουμε την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων μας και να προστατεύσουμε τους μαθητές μας, αρνούμαστε να αποδεχθούμε την απόφαση αυτή, δεν κατανοούμε το σκεπτικό, δεν αντιλαμβανόμαστε τη λογική της.
Τέλος, κλείνοντας εκφράζουμε τον προβληματισμό μας για το αν τα μέλη των Επιτροπών Εκπαίδευσης του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας υφίστανται για να υπερασπίζονται και να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των Σχολείων, ως εκ της θέσεώς τους έχουν δικαίωμα, υποχρέωση και ευθύνη, ή λειτουργούν με διαφορετικά κίνητρα και κριτήρια;
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:
Γυμνασίου Άστρους
Γενικού Λυκείου Άστρους
Επαγγελματικού Λυκείου Άστρους
Γυμνασίου Αγίου Ανδρέα
Μετά την αναπροσαρμογή του ποσοστού κατανομής των χρηματοδοτήσεων στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου (αρ. 4/2014 Απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και αρ. 63/2014 Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου), όπου το ποσοστό της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μειώθηκε από 45% σε 30% και αυξήθηκε από 55% σε 70% το αντίστοιχο ποσοστό κατανομής χρηματοδότησης στη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να «καλυφθούν οι αυξημένες λειτουργικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», δεχθήκαμε, αν και με διαμαρτυρίες, την απόφαση αυτή, αφού σύμφωνα με τους εισηγητές και υπευθύνους η ισχύς της θα είχε προσωρινό χαρακτήρα.
Και ενώ αναμέναμε τον αναπροσδιορισμό του ποσοστού κατανομής χρηματοδότησης και την αποκατάσταση της «αδικίας», έκπληκτοι ενημερωθήκαμε πως η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας με την αρ.4/2015 Απόφασή της και η οποία επικυρώθηκε με την αρ 22/2015 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου προέβησαν στην αναπροσαρμογή του ποσοστού κατανομής χρηματοδότησης, ορίζοντας το 10% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και το 90% στην Πρωτοβάθμια, με το σκεπτικό ότι «οι λειτουργικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όχι μόνο δε μειώθηκαν αλλά αντίθετα αυξήθηκαν».
Επειδή η απόφαση αυτή όχι μόνο προσβάλλει, αλλά διαταράσσει αυθαίρετα και υπέρμετρα την απρόσκοπτη, ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων της περιοχής μας, εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία, την ανησυχία και τον προβληματισμό μας για το μέλλον των Σχολείων μας, θέτοντας τα παρακάτω ερωτήματα προς κάθε υπεύθυνο και αρμόδια αρχή:
-Τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι αγνοούν ή παραβλέπουν το ΦΕΚ 318/2011-αρ.8440, με βάση το οποίο «η κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών;
-Με βάση το παραπάνω ΦΕΚ, αλλά και τις υπαρκτές, πραγματικές ανάγκες των Σχολείων, από πού απορρέει η διαπίστωση πως οι λειτουργικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αυξημένες σε σύγκριση με εκείνες της Δευτεροβάθμιας και σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, τι άλλαξε ή προστέθηκε που δημιουργεί τις αυξημένες αυτές ανάγκες και πως εξειδικεύονται αυτές, όταν μάλιστα τα τελευταία χρόνια έκλεισαν και δε λειτουργούν πλέον σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει μειωθεί ο αριθμός τους;
-Γιατί για ένα πρόβλημα που αφορά την Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή Παιδείας, ως προς το μέγεθος του χρέους- κενού, το χρόνο και τον τρόπο που αυτό δημιουργήθηκε, αντί να αναζητηθεί μία λογική λύση, στην πραγματικότητα μεταφέρεται το πρόβλημα στα Σχολεία μας;
-Ποιο είναι το πραγματικό αποθεματικό της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και από το οποίο κάποιοι επίσημα προτείνουν να καλύψουμε τις τρέχουσες λειτουργικές ανάγκες των Σχολείων μας;
Σεβόμαστε απόλυτα κάθε μαθητή και κάθε Σχολική μονάδα και ουδεμία ανταγωνιστική διάθεση έχουμε έναντι της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το κάθε όμως Σχολείο λειτουργεί και ως μία αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα και δεν υπάρχει η γενικευμένη και συλλογική ευθύνη των Σχολείων.
Γνωρίζουμε ότι στις Σχολικές μας μονάδες τη διαχείριση των οικονομικών πόρων ασκούν οι Διευθυντές των Σχολείων μας, υπό την έγκριση και εποπτεία των Συλλόγων μας, και μέχρι σήμερα, παρά τη σημαντική μείωση των εσόδων, χάρη στον ορθολογισμό και τη χρηστή διαχείριση πετύχαμε την απρόσκοπτη λειτουργία και την απουσία προβλημάτων.
Ως εκπαιδευτικοί, που έχουμε υποχρέωση να διασφαλίσουμε την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων μας και να προστατεύσουμε τους μαθητές μας, αρνούμαστε να αποδεχθούμε την απόφαση αυτή, δεν κατανοούμε το σκεπτικό, δεν αντιλαμβανόμαστε τη λογική της.
Τέλος, κλείνοντας εκφράζουμε τον προβληματισμό μας για το αν τα μέλη των Επιτροπών Εκπαίδευσης του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας υφίστανται για να υπερασπίζονται και να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των Σχολείων, ως εκ της θέσεώς τους έχουν δικαίωμα, υποχρέωση και ευθύνη, ή λειτουργούν με διαφορετικά κίνητρα και κριτήρια;
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:
Γυμνασίου Άστρους
Γενικού Λυκείου Άστρους
Επαγγελματικού Λυκείου Άστρους
Γυμνασίου Αγίου Ανδρέα