Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

«Στο βωμό των εκλογών να μη χάνεται και η αξιοπρέπεια» απάντηση Αντωνιάδη στον Δήμαρχο Δ. Κωστούρο













Με τον τίτλο αυτό απάντησε ο Δήμαρχος Ναυπλίου στο σχόλιο μου για το φόλιασμα των σκυλιών. Πιστεύω η έννοια της αξιοπρέπειας να μην είναι εμπνευσμένη από την τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβούλιου του δήμου ή από τις πολιτικές συμμαχίες και τις πολιτικές μεταγραφές των τελευταίων ημερών. Αυτές και αν δηλώνουν «πολιτική αξιοπρέπεια»!!!!!

Η αξιοπρέπεια χάνεται όταν κανείς ζητάει ανοικτά εξηγήσεις για κάτι που δεν είναι εγκεφαλικό του κατασκεύασμα;

Παραθέτω αυτούσια την απάντηση του δήμαρχου:

Οι επιθέσεις εναντίον ζώων αποτελεί μια ανοιχτή πληγή για τον πολιτισμό και την ανθρωπιά μας. Ο Δήμος μας δίνει συνεπή και αδιάκοπο αγώνα για την προστασία τους και, ιδιαίτερα, των αδέσποτων που βρίσκονται εκτεθειμένα σε μεγάλους κινδύνους. Σε συνεργασία με τον υπερδραστήριο φιλοζωικό έχει διαθέσει ένα σημαντικό ποσό για στειρώσεις , θεραπείες, αποπαρασιτώσεις κλπ.

Απαντώ ευθέως στον κύριο Μπάμπη Αντωνιάδη διότι αναφέρθηκε σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα τόσο σε δημόσιο όσο όμως και σε προσωπικό μου επίπεδο, αφού έχω χάσει δύο πολυαγαπημένα μου σκυλιά από δηλητηρίαση μέσω φόλας.

Και απαντώ ευθέως με πικρία και οργή για τις άδικες κατηγορίες που εξαπέλυσε δημόσια καθώς πρόκειται για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας. Για την αποκατάστασή της, παραμονές του Μαραθωνίου, σε συνεργασία με το Φιλοζωικό Σύλλογο Ναυπλίου, περιμαζέψαμε αδέσποτα σκυλιά, τα οποία φιλοξενήθηκαν σε κτηνιατρείο και στο σπίτι του προέδρου του φιλοζωικού και αφήσαμε ελεύθερα μετά τη διοργάνωση.

Ο Δήμος θα συνεχίσει να στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια προστασίας των αδέσποτων αναζητώντας λύσεις που θα αντιμετωπίζουν ουσιαστικά το πρόβλημα προς όφελος των ζώων και της κοινωνίας μας. Παρακαλώ, στο λίγο καιρό που απομένει μέχρι τις εκλογές της 18ης Μαΐου, ας προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε ένα καλύτερο επίπεδο αντιπαράθεσης, χωρίς ψέματα και χωρίς θυσία της αξιοπρέπειάς μας στο βωμό των όποιων εκλογικών συμφερόντων.

Δημήτρης Ι Κωστούρος

Για την ουσία της απάντησης, αναφέρω τα παρακάτω:


-Η καταγγελία έγινε από φιλόζωους.
-Μερικές ημέρες πριν είχαμε πολλά κρούσματα φολιάσματος στο δήμο (Καραθώνα, στην πόλη του Ναυπλίου και στα δημοτικά διαμερίσματα).
-Δέχομαι την προσωπική σας αναφορά σε σχέση με τα σκυλιά (το γνωρίζω προσωπικά εξάλλου) αλλά επισημαίνω ότι εκείνη την εποχή οι φόλες σχεδόν «επίσημα» έπεφταν από τις υπηρεσίες της καθαριότητας (μπροστά έπεφταν οι φόλες και από πίσω πήγαινε το απορριμματοφόρο του Δήμου). -Μάλιστα δεν πιστεύω να ακούτε για πρώτη φορά αυτή την καταγγελία.
-Πληροφορήθηκα εκ των υστέρων για τις ενέργειες του δήμου με την φιλοζωική Ναυπλίου σε σχέση με τα αδέσποτα και το Μαραθώνιο. Ας συμφωνήσετε όμως και μαζί μου ότι το φόλιασμα εξακολουθεί και έχει μεγάλες διαστάσεις στο δήμο, χωρίς να υπάρχει καμιά ιδιαίτερη καμπάνια πάνω σε αυτό το θέμα (είχα καταθέσει παλαιότερα συγκεκριμένες προτάσεις).
-Η προσωπική σας στάση στο θέμα δεν σημαίνει ταυτόχρονα και αποδοχή και εφαρμογή από όλους στο δήμο.

Η Ευαγγελία – Αργυρώ Δρούζα υποψήφια με το Συνδυασμό: “Ναύπλιο.Επόμενη Μέρα.”












Με κίνητρο την αγάπη για τον τόπο μου και με φιλοδοξία να του ανταποδώσω έστω ένα τμήμα από τις αρετές που μου έχει προσφέρει, με πίστη στη δύναμη της νέας γενιάς και με την απεριόριστη εκτίμηση στο πρόσωπο του επικεφαλής, συμμετέχω στη μάχη των δημοτικών εκλογών.
Αποδεχόμενη την ιδιαίτερα τιμητική πρόταση του Δημάρχου Ναυπλιέων, Δημήτρη Κωστούρο, ενός ανθρώπου που περιβάλλω με μεγάλο σεβασμό για τις ικανότητες, την προσωπικότητα αλλά και την προσφορά του στην ιδιαίτερη πατρίδα μας, είμαι υποψήφια με τον Συνδυασμό: “Ναύπλιο. Επόμενη Μέρα.”


Στόχος όλων μας είναι να συνεχίσει η ανοδική πορεία του τόπου με μια δημοτική αρχή που στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και με ένα Δήμο που είναι δίπλα στον πολίτη, ικανός να ανταποκριθεί στις αυξημένες, σήμερα, κοινωνικές ανάγκες.

Είσαστε όλοι σας ανάξιοι - Οι πρώην, οι νυν και οι επόμενοι












Ποτέ μου δεν ειδοποιήθηκα για την αλλαγή του δρόμου που θα γινόταν κάτω από το σπίτι μου. Ξαφνικά στις 20 Νοέμβρη κλείσαν οι δρόμοι και εμφανίστηκαν οι μπουλντόζες.Ρωτήσαμε τι θα γίνει και μας είπαν πεζόδρομος.Αρχισαν τα έργα μπροστά από το ψιλικατζίδικο του Χρόνη και σκάφτηκε ο τόπος.Επεσαν τα τσιμέντα και μετά ξανασκάφτηκαν ,για δεύτερη φορά γιατί είχαν ξεχάσει λέει να μελετήσουν τις αποχετέυσεις ομβρίων.Δηλαδή είχαν ξεχάσει να σκεφτούν που θα πάνε τα βροχόνερα.

Σκάφτηκαν τα πάντα και έφτασε η ώρα να σκαφτεί και ένα κολυμβητήριο.Ετσι νόμιζα ,μέχρι που μου είπαν με δισταγμό πως είναι πέργκολα.Οταν χτίστηκε το γιαπί ,όλοι σταμάταγαν να ρωτήσουν τι είναι.Κανείς δεν ήξερε και οι 8 στους 10 εκδήλωναν τον αποτροπιασμό τους.Πήγα λοιπόν να μάθω τι είναι ,στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου.

Ο πεζόδρομος μετά πέργκολας ήταν ιδέα Αναγνωσταρά.Εδωσε την μελέτη σε ένα μηχανικό ονόματι Κοντοσταθάκος και αυτός έφτιαξε στο μυαλό του και στο σχέδιο ,έναν πεζόδρομο κρανίου τόπο και μια οικοδομή πολυκατοικίας που συνοδεύεται από τσιμεντένια παγκάκια.

Στην συνέχεια ο κ.Μπεντενίτης ,ο κ.Δημόπουλος ,ο κ. Μαργέλος και ο κ.Σαρρής που απαρτίζουν την επιτροπή αρχιτεκτονικού και περιβαλλοντολογικού ελέγχου αποφάνθηκαν πως όλα αυτά είναι ωραία και ταιριάζουν στην πόλη και είπαν ΔΕΚΤΟ φαντάζομαι ,αφού διάβασαν την εισήγηση της κυρίας Αθανασούλη που ήταν αναπληρώτρια πρόεδρος της επιτροπής.Εσεις δεν είστε αρχιτέκτονες ,είστε σκέτοι μπετατζήδες.

Στη συνέχεια όλα πήγαν προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο.Εκεί λοιπόν με παρόντες τον δήμαρχο κ.Κωστούρο και ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ,πλην Χρόνη ,Παπαδημόπουλου,Τσίρου,Νικολάου,Σαλεσιώτη,Αναγνωσταρά,το ΒΡΗΚΑΝ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΨΉΦΙΣΑΝ ΟΜΟΦΩΝΑ εκτος από Μερμιγκη ,Κουτρουμπή που κάπνιζαν απέξω.

Ο κ.Γραμματικόπουλος είπε ότι είναι ένα ωραίο έργο ,ο κύριος Γκιόλας ότι πρέπει να μεταφυτευτούν οι φοίνικες και ΟΜΟΦΩΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΔΕΚΤΟ.

Επειδή στη μελέτη λέει να βγάλετε κάποιους φοίνικες για να μην ενοχλείται το μάτι μας από το πράσινο.Εγώ λέω ,οι 4 τρυπίτσες που ανοίξατε στα θεμέλια των κολονών για να φυτέψετε κανά φυτό ,το ότι δεν έχετε περάσει σωλήνες για πότισμα ,δείχνει ότι σας νοιάζει το τσιμέντο.Πέργκολα γινόταν και με 10 ξύλινα δοκάρια.Οχι με 1500.000. ευρώ που μου κοτσάρατε στην πινακίδα.Φτιάξατε έναν κρανίου τόπο ,που θα βράζει το καλοκαίρι,ποιος θα περπατάει; Οσο είναι καιρός ανοίξτε καμιά τρύπα και φυτέψτε κανα δεντράκι γιατί μας μουρλάνατε στο μάρμαρο.Οποιος συμπολίτης συμφωνεί ας τους πιέσει να φυτέψουν δέντρα και όχι να αφαιρέσουν.

Ένα ολόκληρο δημοτικό συμβούλιο αποφάνθηκε ότι είναι ωραίο.Σήμερα μια κυρία μου είπε ότι αν βγεί οκ. Γραμματικόπουλος θα το γκρεμίσει.Αγαπητοί δημοτικοί σύμβουλοι,μου φαίνεται κοιμόσαστε.Σας παρακαλώ βαλτε κανα δεντράκι τώρα που είναι καιρός και μην παριστάνετε τους έκπληκτους.Βάλτε κανά ξύλινο παγκάκι και καμιά σκιά ,γιατί δεν μπορεί να ζήσει ,άνθρωπος στην ξεραίλα που ονειρεύεστε.Αουφίντερζεν,μην μου στείλετε κανά εκλογικό φυλλάδιο ,γιατί θα έρθω να σας το φέρω πίσω και να σας γνωρίσω από κοντά.

Τέλος ,επειδή διάβασα πως έχετε σκοπό να βγάλετε τους φοίνικες ,γιατί ενοχλούν το οπτικό πεδίο,σας παρακαλώ να έρθετε με το περιπολικό γιατί θα είμαι εκεί δεμένος με τους φοίνικες.Σας δηλώνω πως σταδιακά θα ανοίγω τρύπες και θα φυτεύω δεντράκια , όπου μου καπνίσει,γιατί το ίδιο κάνετε και σεις ,ότι σας καπνίσει.



Τάσος Κυριάκου
βασ.Κωνσταντινου 43 Ναύπλιο
(πάνω από την πέργκολα)

Ποιοι θα πάρουν επίδομα από 500 έως 1.000 ευρώ τον Μάιο












Εξειδικεύονται τα κριτήρια για την εφάπαξ παροχή που θα δοθεί πριν και μετά το Πάσχα σε χαμηλοσυνταξιούχους, ενστόλους και οικογένειες με σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Τα επιδόματα ξεκινούν από τα 500 ευρώ και φθάνουν στα 1.000 ευρώ ανάλογα με το εισόδημα και τον αριθμό των παιδιών του δικαιούχου. Θα συνεκτιμάται η συνολική περιουσιακή κατάσταση, δηλαδή η κινητή και η ακίνητη περιουσία, προκειμένου να αποφασιστεί αν συντρέχει ουσιαστικός λόγος γι αυτή την έκτακτη οικονομική ενίσχυση.

Η διανομή των 505 εκατ. ευρώ από το πρωτογενές πλεόνασμα σε 1 εκ. πολίτες όπως χαμηλοσυνταξιούχοι, άνεργοι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ, εργαζόμενοι στο όριο της φτώχειας ή οικογένειες με δύο παιδιά και ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι και 10.000 ευρώ βρίσκεται στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού.

Στις 9 Μαίου θα δουν στο μισθό τους το «δώρο Πάσχα» 64.065 ένστολοι με ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές κάτω των 1.500 ευρώ. Αφορά 26.500 αστυνομικούς, 2.000 λιμενικούς, 1.480 πυροσβέστες και 33.745 γυναίκες και άνδρες που υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις.

Το μισθολογικό όριο των 1.500 ευρω αναφέρεται στον ακαθάριστο μισθό, χωρίς νυχτερινά και πενθήμερα, ενώ το επίδομα θα δοθεί, εφάπαξ χωρίς κρατήσεις και φόρους, με βάση το μηνιαίο εισόδημα που είχαν τον Ιανουάριο του 2014.

Σοκ και δέος στη ΝΔ από την υπόθεση Μπαλτάκου


Και φυσικά το θέμα δεν κλείνει με την αναγκαστική παραίτηση του γενικού γραμματέα υπουργικού συμβουλίουΠαναγιώτη Μπαλτάκου. Ο πρωθυπουργός εμφανίζεται αθώος του αίματος, αλλά καταγγελίες για ακροδεξιούς θύλακες στο Μέγαρο Μαξίμου υπήρχαν εδώ και καιρό, όχι μόνο από την πλευρά της αντιπολίτευσης αλλά και του συγκυβερνώντος ΠΑΣΟΚ. Ο Α. Σαμαράς κάλυπτε σταθερά και επίμονα τον στενό του συνεργάτη και τώρα βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη από τις αποκαλύψεις για τις μυστικές συνομιλίες που είχε ο δικός του άνθρωπος με τον Η. Κασιδιάρη.

Γεγονός είναι ότι διαμορφώνονται νέα πολιτικά δεδομένα, σε μια στιγμή που η κυβέρνηση είχε πάρει ανάσα λόγω της συμφωνίας με την Τρόικα και της ανοιχτής στήριξης από εταίρους και πιστωτές. Η είδηση της ημέρας θα ήταν οι ανακοινώσεις σχετικά με την πορεία διευθέτησης του ελληνικού χρέους και τα θετικά μηνύματα από τις αγορές, αν δεν υπήρχε η αιφνιδιαστική ανατροπή που προκάλεσε ο υπόδικος Χρυσαυγίτης βουλευτής παρουσιάζοντας έναν αδιανόητο διάλογο. Στο εσωτερικό της ΝΔ υπάρχει αναβρασμός: Οι αντισαμαρικοί ή απλώς αποστασιοποιημένοι από την ηγετική ομάδα αποδοκιμάζουν το περιβάλλον του πρωθυπουργού, όσοι έχουν κρυφές ακροδεξιές τάσεις επιβεβαιώνουν την άποψή τους ότι δεν έπρεπε να έχει ανοίξει αυτό το μέτωπο με τη Χ.Α, όλοι προσπαθούν να αποτιμήσουν το πολιτικό κόστος από το θέμα που ανέκυψε με αυτόν τον αναπάντεχο και δραματικό τρόπο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι δικαιώνεται στη θεωρία του ότι η ΝΔ χειρίζεται το θέμα της Χρυσής Αυγής με βάση κομματικές σκοπιμότητες και εκλογικές επιδιώξεις. Η ΔΗΜΑΡ θεωρεί ότι δικαιώνεται για το μέτωπο που είχε ανοίξει με τον Τ. Μπαλτάκο επί των ημερών της κρίσης γύρω από το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Και το ΠΑΣΟΚ προβάλλει τη δικαίωσή του γιατί έχει θέσει πολλές φορές θέμα Μπαλτάκου, ενώ μόλις στις 28/3 στη δευτερολογία του στη Βουλή ο Ευ. Βενιζέλος είχε πει τα εξής:

«Κύκλοι της Ν.Δ. στοχεύουν εμένα συνεχώς, γιατί θέλουν να ρίξουν την κυβέρνηση συνεργασίας Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ, γιατί φαντάζονται μια άλλη συνεργασία. Κύκλοι οργανωμένοι, επίμονοι. Κανείς δεν έχει μιλήσει τόσο αυστηρά όσο έχω μιλήσει εγώ σε αυτούς και κατ΄ ιδίαν και δημόσια. Κανείς δεν έχει κάνει δήλωση για τον Μπαλτάκο σαν τη δήλωση που έχω κάνει εγώ και ο γραμματέας της Επικοινωνίας, ο Δημήτρης Καρύδης.»

Θεοδωράκης: Ο λαός δε σώζεται, ο λαός σώζει


Στην Πάτρα μίλησε το βράδυ της Δευτέρας ο Σταύρος Θεοδωράκης, ο οποίος άνοιξε την ομιλία του λέγοντας: «Δεν έχουμε σενάριο, δεν υπάρχει οτοκιού, εμείς στο Ποτάμι προσπαθούμε να ανακαλύψουμε έναν νέο τρόπο επικοινωνίας».Συνομιλώντας με φίλους, εθελοντές και δημοσιογράφους ο επικεφαλής του νέου κόμματος υπογράμμισε την ανάγκη συγκρότησης ενός «εθνικού συστήματος δράσης πέρα από ιδεολογικές αντιθέσεις για την επίλυση των προβλημάτων της χώρας» ζητώντας τη στήριξη του κόσμου. «Εγώ δε θα συνεχίσω να είμαι σε αυτή την προσπάθεια, εάν ο κόσμος γυρίσει την πλάτη σε αυτήν την προσπάθεια», είπε χαρακτηριστικά.

Για το ψηφοδέλτιο του κόμματος και τους υποψηφίους στις επερχόμενες ευρωεκλογές επανέλαβε ότι «η σκέψη μου είναι στο ψηφοδέλτιο να μπουν νέοι άνθρωποι, άνθρωποι που δεν έχουν υπηρετήσει τις θέσεις εξουσίας» και έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι «ο λαός δε σώζεται, ο λαός σώζει».

Την Πέμπτη, 3 Απριλίου το «Ποτάμι», ταξιδεύει στη Λάρισα. Εκεί, ο Σταύρος Θεοδωράκης θα συναντήσει παραγωγούς και κατοίκους της περιοχής ενώ θα γίνει και συγκέντρωση στο Φρούριο, στο ομώνυμο κέντρο, στις 8 το απόγευμα της Πέμπτης.

«Έτσι μου’ ρχεται να ψηφίσω Σαμαρά»


Επίθεση Πάγκαλου σε Βενιζέλο και Παπανδρέου

Έντονη κριτική στον Ευάγγελο Βενιζέλο και στον Γιώργο Παπανδρέου άσκησε ο Θεόδωρος Πάγκαλος, σε σημερινές του δηλώσεις στο Βήμα FM. Μάλιστα, εκφράζοντας την αγωνία του για το τι θα επιλέξει στις ευρωεκλογές, δήλωσε: «Έτσι μου 'ρχεται στο κάτω-κάτω της γραφής να ψηφίσω Σαμαρά, για να εξασφαλίσω την κυβερνητική σταθερότητα και την πορεία της χώρας. Δεν είμαι από αυτούς που θα μπουν στο παραβάν και θα πουν ότι είμαι ΠΑΣΟΚος και θα ψηφίσω… χραπ!».

Αναφερόμενος στην ιστορία της σχέσης Παπανδρέου – Βενιζέλου, ο κ. Βενιζέλος σημείωσε: «Ο κ. Παπανδρέου εξελέγη πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μετά από μία υιοθεσία την οποία έκανε ο κ. Σημίτης που του έδωσε το δαχτυλίδι. Έτσι, είχε δύο δαχτυλίδια. Το πρώτο ήταν το κληρονομικό, του Ανδρέα, και το δεύτερο αυτό που του έδωσε ο κ. Σημίτης. Αυτομάτως ήταν σίγουρο ότι μετά από αυτό θα εκλεγεί και δεν υπήρχε δυνατότητα να υπάρξει άλλος, σοβαρός υποψήφιος.

Ο κ. Βενιζέλος ήταν ο φυσικός διάδοχος του κ. Παπανδρέου. Τον ανέδειξε ο κ. Παπανδρέου, τον έκανε υπουργό Οικονομικών και αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και έκανε προσπάθεια να εξασφαλίσει την ουδετερότητά του, διότι ήταν γνωστό ότι ο κ. Βενιζέλος είχε τη φιλοδοξία να καταλάβει τη θέση του Παπανδρέου. Και έκανε όλα τα λάθη που μπορούσε να κάνει ένας άνθρωπος σ’ αυτή τη θέση. Έκανε το στέλεχος της κυβέρνησης που δεν μιλάει για το ΠΑΣΟΚ και στη Βουλή η ομάδα του είχε λυσσάξει!

Ορισμένοι βουλευτές του είχαν λυσσάξει και ήταν οι χειρότεροι εχθροί του Παπανδρέου, οι οποίοι από το πρωί μέχρι το βράδυ τον λοιδορούσαν, τον συκοφαντούσαν και τον υπονόμευαν και έλεγαν ότι δεν θα ψηφίσουν το ένα ή το άλλο. Αυτά ο κ. Παπανδρέου τα ήξερε και έπρεπε έγκαιρα να αντιδράσει. Δεν το έκανε και έφτασαν τα πράγματα στο απροχώρητο, διότι δεν έπεσε, τον έριξαν.

Και τον έριξαν οι ψήφοι της ομάδας Βενιζέλου, οι οποίες αρκούσαν για να μην έχει πλέον την πολιτική δυνατότητα ο κ. Παπανδρέου να ψηφίσει τη διαμόρφωση της πολιτικής του, όπως διαμορφώθηκε μέσα στην κρίση, και στη συνέχεια πήγε στη γελοία, κατά τη γνώμη μου, επιλογή του δημοψηφίσματος, την οποία πήγε να επικυρώσει η ΕΕ, με αποτέλεσμα να δεχθεί ταπεινώσεις και προσβολές, αν και έπρεπε να ξέρει από την πείρα του στο ΥΠΕΞ ότι η Ευρώπη δεν δέχεται ποτέ τα δημοψηφίσματα για έναν πολύ απλό λόγο: ότι μπορεί ο κόσμος να ψηφίσει αγανακτισμένα ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο ανάποδα, π.χ. για λόγους εσωτερικούς».

Αιχμές για τη στάση Παπανδρέου

Ο Θ.Πάγκαλος άφησε αιχμές για τη στάση του Γ.Παπανδρέου κατά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, λέγοντας: «Η πολιτική Σαμαρά είναι η συνέχιση της πολιτικής Παπανδρέου. Και γι' αυτό οφείλονται στον κ. Παπανδρέου και οι κριτικές και η αναγνώριση, διότι αυτός έβγαλε το φίδι από την τρύπα. (Δεν έπρεπε να καταψηφίσει) διότι αυτό μπορούσαν να το κάνουν όλοι και τότε το πολυνομοσχέδιο δεν θα είχε περάσει και θα ήμασταν σε πολύ μεγάλη σύγχυση.

Το ότι γίνεται συζήτηση, είναι άξιο για τον ηγέτη μιας τέτοιας παράταξης; Διότι υπήρξε ηγέτης και πρωθυπουργός. Αυτό θα έκανε ο Ανδρέας, θα περίμενε να ψηφιστεί το νομοσχέδιο για να κάνει το κομμάτι του; Αυτές είναι πολιτικές Τσίπρα, πολιτικές ενός ανεύθυνου ατόμου. Είναι εντελώς απαράδεκτο αυτό που έκανε ο Παπανδρέου. Έχει ήδη πολύ μεγάλο πρόβλημα συμμετοχής στην πολιτική ζωή με όσα έχουν γίνει στο παρελθόν και τώρα έκανε μεγάλη ζημιά στον εαυτό του. Αυτοχειριάζεται…»

«Χυδαιότητα το καρφί του Βενιζέλου»

Ο πρώην υπουργός χαρακτήρισε χυδαιότητα το καρφί του Ευ.Βενιζέλου για τον Γ.Παπανδρέου, ότι έχει «μεγάλες εκκρεμότητες». «Αυτό που είπε ο κ. Βενιζέλος ήταν η χυδαιότητα που μπορούσε να παραλείψει, διότι όταν μιλάει για εκκρεμότητες, το μυαλό όλων πηγαίνει σε οικονομικές εκκρεμότητες. Δεν έπρεπε… Δεν υπάρχει άνθρωπος που έχει ασκήσει εξουσία και να μην έχει εκκρεμότητες. Ο κ. Καραμανλής δεν έχει εκκρεμότητες; Δεν ήταν κολλητός του κ. Ρουσόπουλου που έχει και αυτός εκκρεμότητες; Όλοι το ξέρουν.

Όλα αυτά, λοιπόν, δείχνουν την εκχυδαιότητα δύο προσώπων να εξασφαλίσουν το μέλλον αυτής της παράταξης. Δηλαδή, έχουμε έναν πρώην ηγέτη και πρωθυπουργό με αυτά που κάνει και τον αποξενώνουν από την κοινή γνώμη και από την άλλη πλευρά έναν νυν ηγέτη και εκπρόσωπο που δείχνει μικρότητα και κακότητα. Δεν είναι η πρώτη φορά… Και δεν πιστεύω π.χ. ότι με μένα έγιναν αυτά χωρίς την έγκρισή του.

Χωρίς να έχω κάνει κάτι, παρακολουθώ κάποιους να κραυγάζουν και στη δημιουργία τις Ελιάς να μην με καλούν, διότι θεώρησαν ότι δεν είμαι σπουδαίο πρόσωπο γι’ αυτό, και μετά βγαίνει ο διάδοχος του κ. Βενιζέλου, ο μέγας Κουκουλόπουλος, και με περνάει γενεές δεκατέσσερις γιατί δεν πήγα. Λέω ότι δεν κλήθηκα και μετά βγαίνει και με ξαναβρίζει. Ξεπερνά κάθε όριο χυδαιότητας».

«Μου 'ρχεται να ψηφίσω Σαμαρά»

Ερωτηθείς για το τι θα πράξει στις ευρωεκλογές, ο κ. Πάγκαλος ανέφερε: «Έχω μια φοβερή αδυναμία… Να ψηφίσω Κουβέλη, ο οποίος μαδάει το μουστάκι του; Τον Βενιζέλο με τον Παπανδρέου, με τη χυδαιότητα και αμφισβήτηση και τη μορφή πολυδιάσπασης του χώρου της Ελιάς; Ή τον Θεοδωράκη που το κόμμα του είναι υπό διαμόρφωση και δεν ξέρουμε τι θα βγει;

Έτσι μου’ ρχεται στο κάτω-κάτω της γραφής να ψηφίσω Σαμαρά, για να εξασφαλίσω την κυβερνητική σταθερότητα και την πορεία της χώρας. Δεν είμαι από αυτούς που θα μπουν στο παραβάν και θα πουν ότι είμαι ΠΑΣΟΚος και θα ψηφίσω… χραπ! Δεν το κάνω αυτό…

Τι είναι το ευχερέστερο και πιο αποτελεσματικό και έγκυρο που μπορώ να κάνω; Αν συνεχίσουμε έτσι; Να καθίσω να παίρνω θέση επί διαφωνίας Σαμαρά και Βενιζέλου;».


πηγη

Στην Αθήνα η Α. Μέρκελ στις 11 Απριλίου









Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Sueddeutsche Zeitung»
Την Αθήνα θα επισκεφθεί στις 11 Απριλίου η Καγκελάριος της Γερμανίας Άγγελα Μέρκελ, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung στην αυριανή της έκδοση.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, σκοπός της επίσκεψης είναι η στήριξη των μεταρρυθμίσεων του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος, όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, βρίσκεται εσωτερικά υπό πολιτική πίεση.
πηγη

o ΡΑΦΑΗΛ ΜΠΑΡΟΥ ΣΤΟ ΜΑΧTV & ΣΤΟ www.newchannel.gr ΤΡΙΤΗ 10.30μ.μ ο δρόμος για την κάλπη

 ο Λακης Μπαρού  μιλά για την πολιτική του χθες και του σήμερα και .........
 υποψηφιότητα του με τον συνδυασμό του Δ.Κωστουρου .   




Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Ο Κοινωνικός Ρόλος της Αυτοδιοίκησης σε Συνθήκες Κρίσης του Δημήτρη Κρίγγου, Δημοτικού Συμβούλου Άργους-Μυκηνών


Τα στοιχεία για τις κοινωνικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, που περιλαμβάνονται στην πρόσφατη (Ιανουάριος 2014) «Τριμηνιαία Έκθεση» του «Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους» της Βουλής των Ελλήνων (η οποία αναφέρεται στην περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2013), είναι συγκλονιστικά και από κάθε άποψη αποκαλυπτικά. Αποτυπώνουν, με την αδιάψευστη γλώσσα των αριθμών, την οδυνηρή κοινωνική πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στην πατρίδα μας, και καταγράφουν – χωρίς εξωραϊσμούς ή παρασιωπήσεις – τη δυσχερή θέση στην οποία έχουν περιέλθει ευρύτατα στρώματα της Ελληνικής κοινωνίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται στην έκθεση αυτή, οι άνεργοι στη χώρα μας (που ανέρχονται πλέον στο 27 % του ενεργού πληθυσμού), είναι σήμερα κατά 1 εκατομμύριο περισσότεροι από όσους ήταν πριν την έναρξη της κρίσης. Εξίσου δραματικές υπήρξαν οι επιπτώσεις της κρίσης και ως προς την εξέλιξη των εισοδηματικών ανισοτήτων, ο οποίες κατά τη διάρκειά της επιδεινώθηκαν θεαματικά, αφού ενώ το 2009 το πλουσιότερο 20 % του πληθυσμού είχε κατά 5,8 φορές υψηλότερο εισόδημα από το φτωχότερο 20 %, το 2012 η «ψαλίδα» άνοιξε ακόμη περισσότερο με αποτέλεσμα το πλουσιότερο 20 % του πληθυσμού να έχει κατά 6,8 φορές μεγαλύτερο εισόδημα από το φτωχότερο 20 %. Αλλά και στο πεδίο της φτώχιας τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλύτερα, καθώς ενώ το 2009 πέριξ του ορίου της φτώχιας εκινείτο το 19,2 % του πληθυσμού, το ποσοστό αυτό το 2013 εκτινάχθηκε στο 42,1 %. Εξέλιξη που καθίσταται ακόμη δυσμενέστερη αν συνεκτιμήσει κανείς την επισήμανση που αναφέρεται στην ίδια έκθεση, σύμφωνα με την οποία το 28 % των ανέργων βρίσκονται σε τέτοιο βαθμό ένδειας, ώστε δεν έχουν αρκετό εισόδημα να αγοράσουν ούτε καν ένα βασικό «καλάθι» αγαθών.

Μπροστά στην πρόκληση αυτής της αρνητικής κατάστασης, που επιφέρει επώδυνους κλυδωνισμούς στον κοινωνικό ιστό, απειλεί να υπονομεύσει κρίσιμες, όσο και ευαίσθητες, κοινωνικοπολιτικές ισορροπίες και θέτει σε δοκιμασία την ίδια τη συνοχή της κοινωνίας μας, το κεντρικό κράτος αντέδρασε αμήχανα και αναποτελεσματικά. Ο συνδυασμός των αναπόφευκτων περικοπών κονδυλίων που επέσυρε η δημοσιονομική κατάρρευση, με τις δομικές αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού και την εγγενή δυσκινησία που τον διακρίνει, δεν του επέτρεψαν να προσαρμοστεί έγκαιρα στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η κρίση, και να αναλάβει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες που θα ανακούφιζαν άμεσα τους πληττόμενους και θα διαμόρφωναν ένα υποτυπώδες, έστω, «δίχτυ» προστασίας για τα ολοένα και διευρυνόμενα κοινωνικά στρώματα που δοκιμάζονται από αυτή. Επιπρόσθετα, προβλήματα όπως ο άναρχος και μη στοχευμένος χαρακτήρας των κοινωνικών παροχών, ο γραφειοκρατικός γιγαντισμός και οι στρεβλώσεις που τον συνοδεύουν, αλλά και η ανορθόλογη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού και χρηματικών πόρων, που πάντα διέκριναν τη λειτουργία του «κοινωνικού κράτους» στην Ελλάδα, αναδείχθηκαν ακόμη οξύτερα μέσα στην κρίση και επιδείνωσαν τις κοινωνικές επιπτώσεις της, εξ αιτίας των δυσλειτουργιών που προκάλεσαν.

Έτσι, φαινόμενα όπως η (εξ αιτίας της καλπάζουσας ανεργίας) εκρηκτική αύξηση του αριθμού των νοικοκυριών χωρίς κανένα εισόδημα, η φρενήρης άνοδος του αριθμού των χωρίς ασφαλιστική κάλυψη πολιτών εξ αιτίας χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά και ο διαρκώς διευρυνόμενος αριθμός των αστέγων, δεν μπόρεσαν να αναχαιτιστούν με τα συμβατικά μέσα κοινωνικής πολιτικής. Όπως, επίσης, δεν μπόρεσαν να αμβλυνθούν με τα παραδοσιακά εργαλεία κοινωνικής παρέμβασης του κράτους, τα συνεχώς διογκούμενα φαινόμενα της συσσώρευσης ανησυχητικά μεγάλου αριθμού οικογενειών – όχι πια μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και στην περιφέρεια – που ζουν υπό ασφυκτικές συνθήκες οικονομικού αποκλεισμού και κοινωνικής απομόνωσης, δημιουργώντας μια ιδιότυπη κατάσταση θυλάκων «κοινωνικής ερήμωσης» σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Η αδυναμία των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών να αντιμετωπίσουν αυτά τα φαινόμενα, είτε γιατί αιφνιδιάστηκαν από την εμφάνισή τους και τη δριμύτητα της έντασής τους, είτε – ακόμη χειρότερα – γιατί και όταν επιχείρησαν να καταπιαστούν με αυτά το έκαναν χωρίς να διαθέτουν τον απαραίτητο ολοκληρωμένο σχεδιασμό και την αναγκαία οργανωτική υποδομή, αποτελεί μια διαπίστωση που εγείρει πληθώρα ερωτημάτων και θέτει επί τάπητος σειρά ζητημάτων τα οποία πρέπει τάχιστα να επιλυθούν, προτού η αρνητική δυναμική των πραγμάτων προσλάβει κοινωνικά ανεπιθύμητες και ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Στο πλαίσιο αυτής της διαπίστωσης, η ανάγκη ενός ριζικού ανασχεδιασμού του κοινωνικού κράτους στη χώρα μας, προβάλει σε μακροπρόθεσμη προοπτική ως επιτακτική. Η θεμελίωση ενός νέου κοινωνικού κράτους που να στηρίζεται σε νέες αρχές αλληλεγγύης, σύγχρονα κριτήρια παροχής κοινωνικής προστασίας, καινούργιους θεσμούς και διαδικασίες που να αίρουν τις στρεβλώσεις που προκάλεσαν στο προηγούμενο σύστημα οι πελατειακές σχέσεις και οι συντεχνιακές πιέσεις, αναδεικνύεται ως πρώτη προτεραιότητα. Και στην κατεύθυνση αυτή, η θέσπιση ενός νέου Κοινωνικού Χάρτη των Δικαιωμάτων του Πολίτη, ο οποίος να συμβάλει αποτελεσματικά στη στήριξη των αδυνάτων και όσων πραγματικά έχουν ανάγκη, μέσα από την πρόβλεψη νέων θεσμικών εργαλείων και έναν αναβαθμισμένο ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα ζητήματα κοινωνικής πολιτικής, αναδύεται ως ζωτικό προαπαιτούμενο κάθε αξιόπιστης προσπάθειας η χώρα μας μετά την κρίση να αποκτήσει ένα ισχυρό και αποτελεσματικό κράτος πρόνοιας.

Ωστόσο, όπως έλεγε για τα ζητήματα της οικονομίας ο Τζων Μέϋναρντ Κέϋνς «μακροπρόθεσμα θα είμαστε όλοι νεκροί». Αυτή τη στιγμή που η Ελλάδα δείχνει να βγαίνει από μια επώδυνη και παρατεταμένη οικονομική περιδίνηση και να εισέρχεται σε μια βάσιμα αναμενόμενη μεταβατική περίοδο πριν μπει στην κατ’ εξοχήν τροχιά δυναμικής ανάπτυξης, το επείγον ζητούμενο είναι να υπάρξουν άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα που θα αμβλύνουν τις συνέπειες της κρίσης σε όσους υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες από αυτήν. Και στο σημείο αυτό, δεδομένης της καταδειχθείσας ανεπάρκειας του κεντρικού κράτους να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί και οφείλει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο. Γιατί αποτελώντας το εγγύτερο προς τον πολίτη επίπεδο εξουσίας και έχοντας το συγκριτικό πλεονέκτημα της άμεσης και επί τόπου δυνατότητας παρέμβασης εκεί ακριβώς όπου εντοπίζονται τα κοινωνικά προβλήματα, μπορεί, εφ’ όσον κινητοποιήσει κατά τρόπο συγκροτημένο τις δυνάμεις της, να δώσει αποτελεσματικές λύσεις, χωρίς χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες και περιττές σπατάλες πόρων που έτσι και αλλιώς σπανίζουν.

Για να μπορέσει, όμως, η Τοπική Αυτοδιοίκηση να ανταποκριθεί με επιτυχία σε αυτή τη μεγάλη πρόκληση που έχει μπροστά της, είναι κατ’ αρχήν απαραίτητο να υπάρξει άμεσα μια νέα συμφωνία ανάμεσα στους φορείς της και το κεντρικό κράτος, διά της οποίας έμπρακτα να της παρασχεθούν οι θεσμικές δυνατότητες να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση, χωρίς γραφειοκρατικά βαρίδια και αλληλεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων, που θα τροχοπεδούσαν και εν τέλει θα ακύρωναν μια τέτοια προσπάθεια. Εξίσου σημαντικό είναι, επίσης, οι ίδιοι οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αναλάβουν την πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού Κοινωνικού Ιστού Ασφαλείας, ο οποίος μέσα από συντονισμένες παρεμβάσεις και στοχευμένες κινήσεις να αποβλέπει στην έγκαιρη και αξιόπιστη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων αναφύονται κατά τόπους, με γνώμονα την ταχύτητα των απαιτούμενων δράσεων και το σεβασμό της αξιοπρέπειας των αποδεκτών της αναγκαίας στήριξης.

Ένας τέτοιος Κοινωνικός Ιστός Ασφαλείας, μπορεί να δομηθεί μέσα από ένα πλέγμα μέτρων τα οποία να συνδυάζουν κατά τρόπο συνεκτικό σε ένα νέο πλαίσιο, παραδοσιακού χαρακτήρα δράσεις των Δήμων στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής, με νέου τύπου παρεμβάσεις οι οποίες να ανταποκρίνονται στις καινούργιες απαιτήσεις κοινωνικής αρωγής που έχει αναδείξει η κρίση. Αυτό το νέο πλαίσιο, είναι δυνατόν – μεταξύ των άλλων – να περιλαμβάνει:

1. Τη διαμόρφωση ενός Δικτύου Κοινωνικών Δομών, όπως η δημιουργία κοιτώνων για άστεγους και άπορες οικογένειες και η δημιουργία Κέντρων Βοήθειας για εξασφάλιση τροφίμων, ρουχισμού, σχολικού εξοπλισμού, κλπ.

2. Την ενίσχυση των υπαρχουσών Δομών Κοινωνικής Στήριξης, όπως οι Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, τα Δημοτικά Κοινωνικά Ιατρεία-Φαρμακεία, η Βοήθεια στο Σπίτι, τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, τα Κοινωνικά Παντοπωλεία, τα Κοινωνικά Συσσίτια κλπ, ώστε αυτές να ανταποκριθούν με επιτυχία στις νέες πιεστικές ανάγκες που έχουν προκύψει.

3. Την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της αλληλεγγύης και της αλληλοκατανόησης των τοπικών κοινωνιών, με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η μακροχρόνια ανεργία και την ανακούφιση όσων υφίστανται τις επιπτώσεις της.

4. Την ενεργό υποστήριξη των προσπαθειών για την εξεύρεση θέσεων εργασίας με τη σύσταση Γραφείων Σταδιοδρομίας για Νέους, τα οποία να συνδέουν κατά τρόπο υπεύθυνο και αξιόπιστο τις τοπικές επιχειρήσεις με τους νέους που αναζητούν εργασία.

5. Το συντονισμό της δράσης των εθελοντικών φορέων κοινωνικής αρωγής που ενεργοποιούνται στους Δήμους (Εκκλησία, πρωτοβουλίες φορέων και πολιτών), ώστε αυτή να γίνεται κατά τρόπο στοχευμένο και αποτελεσματικό και να λειτουργεί αλληλοσυμπληρωματικά καλύπτοντας όλες τις περιπτώσεις που χρήζουν στήριξης στην περιοχή του κάθε Δήμου.

Αναμφίλεκτα, η δημιουργία ενός τέτοιου Κοινωνικού Ιστού Ασφαλείας είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη χώρα μας σε συνθήκες κρίσης. Που δεν θα λύσει ως διά μαγείας τα πολλά, σύνθετα και σε πολλές περιπτώσεις εφιαλτικά για όσους τα βιώνουν προβλήματα που έχει προκαλέσει η πρωτοφανής για τα μεταπολεμικά χρονικά της πατρίδας μας οικονομική κρίση, αναμφισβήτητα όμως θα συμβάλει καθοριστικά στην άμεση ανακούφιση όσων έχουν πληγεί από αυτήν και θα συντελέσει αποφασιστικά στην αποκατάσταση της συνοχής της κοινωνίας μας, που υφίσταται επικίνδυνους κραδασμούς. Γι’ αυτό, η ανάληψη της πρωτοβουλίας για τη δημιουργία αυτού του Κοινωνικού Ιστού Ασφαλείας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί για τους φορείς της ένα μεγάλο πρόκριμα, που όχι μόνο θα αναδείξει τον κοινωνικό της χαρακτήρα, αλλά και θα επαναβεβαιώσει κατά τον πλέον έμπρακτο τρόπο την πεποίθηση πως στη νέα θεσμική αρχιτεκτονική της Ελλάδας της «επόμενης ημέρας» μετά την κρίση, η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει και αξίζει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο, επιτελώντας λειτουργίες για τις οποίες το κεντρικό κράτος αποδείχθηκε ανέτοιμο και αναποτελεσματικό. Στο χέρι των αιρετών της Αυτοδιοίκησης που θα προκύψουν από τις προσεχείς εκλογές, είναι να αποδείξουν με τις επιλογές τους ότι η Ελλάδα του Αύριο μπορεί πράγματι να είναι μια νέα Ελλάδα με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις τοπικές κοινωνίες και στους αυτοδιοικητικούς θεσμούς που τις εκφράζουν, και άρα περισσότερο πολυκεντρική και λιγότερο εξαρτημένη από τον αναχρονιστικό κρατικό συγκεντρωτισμό.