Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Μερικές αλήθειες για την κρουαζιέρα


Η τεράστια αύξηση της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας την έχει καταστήσει έναν αναμφίβολα πολύ σημαντικό παράγοντα στην τουριστική βιομηχανία. Οπωσδήποτε οφείλει η χώρα με σωστό κεντρικό αλλά και τοπικό σχεδιασμό να αναπτύξει παράλληλα αυτό το τουριστικό προϊόν όπως και πολλά άλλα και να προσφέρει τους όρους και τις προϋποθέσεις έτσι ώστε να βρίσκεται η Ελλάδα στις πρώτες επιλογές των εταιρειών που διαχειρίζονται την κρουαζιέρα.

Παρόλα αυτά θα πρέπει να γνωρίζουμε πως η κρουαζιέρα δεν είναι πανάκεια για τον κόσμο που ζει από τον τουρισμό. Πρώτα από όλα δεν αφορά όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις. Τα εμπορικά καταστήματα ή επιχειρήσεις εστίασης είναι αυτές που κατά βάση αποκομίζουν τα μεγαλύτερα οφέλη και φυσικά ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει δημιουργηθεί από τους υπεύθυνους της κρουαζιέρας. Πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του όμως πως η κρουαζιέρα δεν απευθύνεται πλέον στα υψηλά μόνο οικονομικά στρώματα αλλά και στα πιο χαμηλά και η κατά κεφαλή δαπάνη κάθε επισκέπτη έχει πέσει κάθετα. Οι ξενοδοχειακές δε επιχειρήσεις έχουν πολύ περιορισμένη συνεργασία και μικρές διαμονές.

Ένα άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο επίσης για την κρουαζιέρα είναι πως σχεδιάζεται από πολύ λίγες επιχειρήσεις παγκοσμίως και όπως εύκολα επιλέγεται από αυτές ένας προορισμός σαν σταθμός τους, έτσι εύκολα και απροειδοποίητα καταργείται σαν επιλογή. Αυτό έχει βεβαίως τεράστιες επιπτώσεις στους επιχειρηματίες και στο Δήμο που επένδυσαν στραμμένοι σε αυτόν τον τομέα αποκλειστικά.

Τέλος, ένας προορισμός επιλέγεται από τις εταιρείες σαν σταθμός κρουαζιέρας διότι είναι ήδη γνωστός και καταξιωμένος στην συνείδηση των ανθρώπων που επιλέγουν να κάνουν τέτοιον τουρισμό. Δηλαδή, η βιομηχανία της κρουαζιέρας δεν προωθεί προορισμούς η ίδια αλλά ποντάρει σε υπάρχουσες τουριστικές “ναυαρχίδες”.

Από τα παραπάνω προκύπτει πως είναι σημαντικό η τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου και μάλιστα παραθαλάσσιου να έχει μεν υποδομή έτσι ώστε εάν και όποτε μπαίνει στα προγράμματα των κρουαζιερόπλοιων να μπορεί να εξυπηρετήσει την κίνηση, όμως πρωτίστως ο τόπος ο ίδιος οφείλει να δημιουργεί τις προυποθέσεις έτσι ώστε να αποτελεί προορισμό για όλα τα άλλα είδη τουρισμού τα οποία δεν τυχαίνουν τέτοιου κεντρικού σχεδιασμού και έχουν σταθερότερη και μονιμότερη συμπεριφορά.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση στο Δήμο μας τεράστιων – φαραωνικών-έργων στραμμένων στην κρουαζιέρα, είναι μια λανθασμένη επένδυση όταν δεν πραγματοποιούνται την ίδια στιγμή άλλες που θα ισχυροποιήσουν την κατάταξη του Δήμου στον τουριστικό χάρτη. Η όποιες υποδομές στην πόλη θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους το μέγεθός της και την δυναμικότητα που μπορεί η πόλη και η περιοχή να εξυπηρετήσει, την αισθητική της, και κυριότερο ότι αποτελεί ή θα πρέπει να αποτελέσει με τις κατάλληλες και καίριες ενέργειες των φορέων, ένα λαμπρό προορισμό όπως του αξίζει , με τα φώτα στραμμένα στον αρχαιολογικό πλούτο της περιοχής, λίκνο πολιτισμού για όλη την ανθρωπότητα.

Πηγή: Ναύπλιο, η Άλλη Πρόταση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου