Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Ακατάλληλο για πολιτικό το Αεροδρόμιο Τρίπολης Μετά τα πανηγύρια, ήρθε η απογοήτευση για το αεροδρόμιο Τρίπολης

Οι ξενοδόχοι δεν πείστηκαν και περιμένουν έμπρακτες ενέργειες
Μετά τους αρχικούς πανηγυρισμούς του Σεπτέμβρη με την υπογραφή της ΚΥΑ για τη λειτουργία του αεροδρομίου Τρίπολης, ως αεροδρομίου κοινής χρήσης μεταξύ Πολεμικής και Πολιτικής Αεροπορίας, οι ίδιοι οι ξενοδόχοι άρχισαν να συνειδητοποιούν πλέον με αρκετή καθυστέρηση όσα έγραφαν αρκετά Μέσα Ενημέρωσης με την εμπειρία που διαθέτουν:
Ότι δηλαδή το αεροδρόμιο της Τρίπολης έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του να διανύσει, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να δοθεί το πράσινο φως για την λειτουργία του.

Στο ιστορικό και ειδικότερα στις κινήσεις του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου σχετικά με τις εξελίξεις του αεροδρομίου της Τρίπολης αναφέρθηκαν οι ξενοδόχοι σε συνέντευξη στην Τρίπολη, μετά από συνάντηση που είχαν με τον περιφερειάρχη.
Στην ανακοίνωσή τους οι ξενοδόχοι δείχνουν όσα από την πλευρά τους έχουν καταγράψει για το θέμα, αλλά και την απογοήτευσή τους:
Προ ολίγου ολοκληρώθηκε η διευρυμένη σύσκεψη του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου και των επιμέρους τουριστικών φορέων που εκπροσωπεί και συνεργάζεται, με αντικείμενο την αποτίμηση των ενεργειών που συνδέονται με αναπτυξιακά έργα προσανατολισμένα προς την τουριστική ανάπτυξη, με αιχμή του δόρατος το Αεροδρόμιο της Τρίπολης.

Πολύ καλά γνωρίζετε ότι σχεδόν στο σύνολό τους τα έργα κοινωνικών υποδομών και αναδομών (λιμάνια, μαρίνες, εθνικά και επαρχιακά οδικά δίκτυα, τηλεπικοινωνίες, αθλητικές εγκαταστάσεις, διαχείριση απορριμμάτων, εναλλακτικές μορφές ενεργείας, υπηρεσίες κ.λπ. ) αναμφίβολα βοηθούν και ενισχύουν υποστηρικτικά τον τουρισμό, αλλά αυτά καθαυτά δεν παράγουν τουρισμό. Όπως επίσης είναι ευρέως διαπιστωμένο ότι τουρισμός δεν παράγεται και με την απλή μας παρουσία και την φωτογράφησή μας σε περίπτερα εκθέσεων και σε ταξίδια αναψυχής ανά τον κόσμο εάν οι ενέργειες προβολής του τουριστικού μας προϊόντος δεν είναι στοχευμένες, αποτέλεσμα επιστημονικού και προσεκτικού τουριστικού σχεδιασμού, και εάν επίσης κατά την επιστροφή μας στις βαλίτσες μας δεν μεταφέρουμε κλεισμένες συμφωνίες με touroperators.

Εάν όμως θέλουμε να μιλάμε σοβαρά για τουρισμό τότε θα πρέπει να μιλάμε για πτήσεις.

Πολύ καλά γνωρίζετε ότι δεκαετίες τώρα και ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια οι επαγγελματικοί τουριστικοί φορείς μέλη και συνεργάτες του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, με πρωτεργάτες πολύτιμους φίλους από όλη την Πελοπόννησο και κυρίως από την γειτονική Αργολίδα που σήμερα βρίσκονται ανάμεσά μας, με οριζόντιες και κάθετες συνεργασίες (Υπουργεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήρια, Ομοσπονδίες κ.α. ) επιδιώκουν την λειτουργία του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης τόσο ως πολιτικό για lowcost πτήσεις όσο και ως κεντρικό εμπορευματικό σταθμό με στόχο, μέσω των εξαγωγών, την ενίσχυση και άλλων παραγωγικών τομέων (πρωτογενή, μεταποιητικό κ.α.).

Θυμίζουμε τις πιο πρόσφατο χρονικό των τελευταίων 18 μηνών, από τις πολυάριθμες ενέργειες των τελευταίων δεκαετιών:

-Φεβρουάριος του 2013: συνάντηση των φορέων μας με τον Υπουργό Ανάπτυξης Κο Χατζηδάκη όπου συζητείται εκ νέου το θέμα του αεροδρομίου και δίδεται η εντολή στην Υ.Π.Α. για δημιουργία κοινής ομάδας εργασίας με επικεφαλής τη διοικήτρια της ΥΠΑ κα ………….και με στόχο την ανεύρεση κοινής αποδεκτής λύσης για τα τεχνικά θέματα, ώστε να επιταχυνθεί η αδειοδότηση (από πλευράς Υ.Π.Α.). Η κοινή ομάδα εργασίας συνεδρίασε δύο φορές και επιλήφθηκε όλων σχεδόν των θεμάτων.

-Ιούνιος του 2013: συνάντηση όλων των Φορέων με το Περιφερειάρχη κ.Τατούλη στην Τρίπολη όπου ενημερωνόμαστε για επικείμενη ΚΥΑ η οποία θα προέβλεπε την παραχώρηση του αεροδρομίου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, ώστε να μπορέσει να προκηρυχθεί άμεσα διεθνής διαγωνισμός μέσω ΣΔΙΤ

-Μάρτιος του ΄14: πραγματοποιείται συνάντηση με τον Διοικητή της Υ.Π.Α. κ. Δημήτρη Κούκη και εκρποσώπους των φορέων μας ώστε να συζητηθεί εκ νέου το θέμα του αεροδρομίου.

-Απρίλιος ΄14 συνάντηση των φορέων μας με τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης κ. Αβραμόπουλο προκειμένου να εξεταστεί το αίτημά μας για παραχώρηση του αεροδρομίου Τρίπολης για πολιτική χρήση, στο οποίο ο Υπουργός ανταποκρίθηκε άμεσα και απόλυτα θετικά, υπογράφοντας σε ελάχιστο χρονικό διάστημα την σχετική εντολή, ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο για την υπογραφή της ΚΥΑ.

-Μάιος ΄14 πραγματοποιείται με πρωτοβουλία των φορέων μας στο Ναύπλιο η 2η ημερίδα για το αεροδρόμιο της Τρίπολης στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της πολιτικής και επαγγελματικής ζωής της Πελοποννήσου και είχε σαν σκοπό να ενημερώσει τους φορείς για τις εξελίξεις σχετικά με το αεροδρόμιο της Τρίπολης.

- Ιούλιος ΄14 πραγματοποιείται συνάντηση εργασίας μεταξύ του Υπουργού ΠΕΚΑ κ. Γιάννη Μανιάτη και των φορέων μας για το ίδιο θέμα.

- και την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου ΄14 υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), μεταξύ των Υπουργών Άμυνας κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου και Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, μέσω της οποίας επιτρέπεται στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης να λειτουργεί και ως πολιτικό, ενώ παράλληλα παραχωρείται η διαχείριση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Στην εν λόγω εκδήλωση εκλήθησαν να παρευρεθούν πέραν της στρατιωτικής ηγεσίας, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, αλλά και εκπρόσωποι άλλων Περιφερειών , των εμπλεκόμενων Δήμων, Επιμελητηρίων και φυσικά ο φορέας μας από πλευράς των επαγγελματιών του Τουρισμού.

Δεν ξέρουμε για το σύνολο των φορέων, ο φορέας μας πάντως, εκλήθη να παρευρεθεί στην υπογραφή της εν λόγω ΚΥΑ, μη γνωρίζοντας το περιεχόμενό της, τουλάχιστον μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Σε μεταγενέστερο χρόνο, όταν πλέον με δική μας πρωτοβουλία αναζητήσαμε το περιεχόμενο της ΚΥΑ, προκειμένου να εξετάσουμε ποιες περαιτέρω ενέργειες πρέπει να γίνουν γα την προώθηση του έργου, βρεθήκαμε ενώπιων σημαντικών ερωτηματικών και προβληματισμών που έχρηζαν άμεσων απαντήσεων αφενός από τα συναρμόδια υπουργεία αφετέρου, από τον βασικό φορέα περαιτέρω εξέλιξης και υλοποίησης του έργου την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Ευθύς αμέσως μετά την αξιολόγηση, εκ μέρους μας, του περιεχομένου της ΚΥΑ, επιδιώξαμε άμεση συνάντηση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, κάτι το οποίο κατέστη δυνατόν βέβαια μετά από διάστημα δύο μηνών και στην χθεσινή μας συνάντηση που είχαμε με τον Περιφερειάρχη θέσαμε του προβληματισμούς μας και ειδικότερα τους εξής:

Με βάση το περιεχόμενο της ΚΥΑ:

Ø δεν προκύπτει από πουθενά παραχώρηση χρήσης του αεροδρομίου της Τρίπολης προς την Περιφέρεια παρά μόνο προς την ΥΠΑ και μάλιστα προσωρινή.

Ø Η απόφαση έχει ισχύ όσο διάστημα τη διαχείριση του Κρατικου Αερολιμένα Τρίπολης έχει η ΥΠΑ που σημαίνει ότι, η διαχείριση αν καθοιονδήποτε τρόπο περάσει στα χέρια άλλου φορέα ήτοι και της Περιφέρειας ανακαλείται αυτοδίκαια η εν λόγω απόφαση.

Ø Με σαφήνεια διατυπώνεται ότι η ΥΠΑ πρέπει να προβεί με δαπάνες της, σε κάθε απαιτούμενη ενέργεια / εργασία, προκειμένου να υλοποιηθούν τα απαιτούμενα έργα, γεγονός το οποίο αποκλείει την περαιτέρω εξέλιξη του έργου εφόσον, σύμφωνα και με δηλώσεις του κ. Κούκη η ΥΠΑ δεν διαθέτει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει τα αναγκαία κεφάλαια.

Ø Μεταξύ των όρων προβλέπεται το απόλυτα δεσμευτικό και ασφυκτικό χρονικό όριο δύο (!!!) ετών από την υπογραφή της απόφασης, ήτοι από 16-09-2014 έως 15-09-2016, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο σκοπός της απόφασης δηλαδή η έναρξη λειτουργίας του Αεροδρομίου Τρίπολης και ως πολιτικό ειδάλλως ανακαλείται αυτοδίκαια η εν λόγω απόφαση.

Ø Και τέλος, είναι σαφές βάσει του περιεχομένου της αποφάσεως, ότι αν η ΥΠΑ προβεί σε παραχώρηση της διαχείρισης σε οποιονδήποτε άλλο φορέα ήτοι και προς την Περιφέρεια, τότε η ΚΥΑ ανακαλείται σε ότι αφορά στις δωρεάν παραχωρήσεις εκτάσεων που είναι και το σημαντικότερο για την όποια εμπορική εκμετάλλευση του αερολιμένα. Συνεπώς η ΥΠΑ δεν μπορεί να προκηρύξει ΣΔΙΤ ή να προχωρήσει σε παραχώρηση προς την Περιφέρεια που με τη σειρά της θα προχωρούσε σε αντίστοιχη προκήρυξη ΣΔΙΤ.

Όλα αυτά τα στοιχεία, τουλάχιστον με βάση την παρούσα ΚΥΑ και την εκτίμησή μας, καταδεικνύουν την αδυναμία συνέχισης του έργου και αξιοποίησης του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης και για παράλληλες χρήσεις.

Οι επίσημη θέση της Περιφέρειας είναι ότι τα ζητήματα αυτά μπορούν να ξεπεραστούν δίχως βέβαια να προκύπτει με σαφήνεια από τη χθεσινή μας σύσκεψη το πώς και το πότε. Κοινός παρανομαστής αποτελεί η επιθυμία για τη λειτουργία του αεροδρομίου της Τρίπολης, και φυσικά εκκρεμεί και η τοποθέτηση των συναρμόδιων υπουργείων επί του θέματος.

Μέλημά μας σε κάθε περίπτωση είναι να υπάρξει και να κυριαρχήσει πνεύμα Περιφερειακής συνείδησης και άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.

Διακατεχόμενοι από αίσθημα ευθύνης και υπευθυνότητας απέναντι στους επαγγελματίες του τουρισμού ολοκλήρου της Πελοποννήσου, τους διαβεβαιώνουμε ότι κανείς δεν μπορεί να μας θέσει σε πολιτική ομηρία με κάθε είδους επικοινωνιακά τεχνάσματα και φυσικά δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση τον εμπαιγμό κατά ενός τομέα όπως ο Τουριστικός με την υψηλότερη συνεισφορά στην εθνική οικονομία στο εισόδημα και στην απασχόληση.



Από την πλευρά της πάντως η περιφέρεια Πελοποννήσου, φέρεται να ξαφνιάστηκε με τα παραπάνω και ανακοίνωσε:

«Με κατάπληξη ακούσαμε τις δηλώσεις των εκπροσώπων του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (ΤΟΠ) που συμμετείχαν σε συνέντευξη τύπου σχετικά με το αεροδρόμιο της Τρίπολης και τη συνάντησή τους με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη και τη Θεματική Αντιπεριφερειάρχη κα Κωνσταντίνα Νικολάκου, τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014.

Οι συμπεριφορές και οι πρωτοβουλίες αυτές αποτελούν σαφώς μεμονωμένη έκφραση εκπροσώπων του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου και έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση σε μια περίοδο όπου έχει δρομολογηθεί ολοταχώς η μετατροπή του αεροδρομίου της Τρίπολης με παράλληλη πολιτική και εμπορευματική χρήση.

Το αεροδρόμιο της Τρίπολης αποτελεί κορυφαίο αναπτυξιακό έργο για την Πελοπόννησο και ως τέτοιο το έχουμε αποτυπώσει στο στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας. Ως Περιφερειακή αρχή τονίζουμε την ανάγκη για υπευθυνότητα και καλούμε για μία ακόμη φορά σε συσπείρωση δυνάμεων και σε συνεργασία όλους τους φορείς για τη συνέχιση της ανάπτυξης της Πελοποννήσου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου