Σκάνδαλο τεραστίων διαστάσεων , με ζημία δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ του δημοσίου , καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (Σ.Α.Τ.Ε.), στις περιβόητες « αναπλάσεις» των Δήμων και των Περιφερειών .
Σύμφωνα με επείγον έγγραφο του υπουργού Εσωτερικών , κ. Ντινόπουλου , προς τους Γενικούς Γραμματείς των Αποκεντρωµένων ∆ιοικήσεων , στο οποίο επικαλείται τις καταγγελίες του ΣΑΤΕ , σε πολλούς διαγωνισμούς περιέχονταν , με ευθύνη των Περιφερειών και Δήμων , που συνέταξαν τις σχετικές μελέτες , «απαράδεκτοι και καταχρηστικοί όροι» . Αποτέλεσμα αυτού ήταν να είναι στην ουσία «φωτογραφικοί» οι διαγωνισμοί και « φουσκωμένοι» οι προυπολογισμοί των έργων αυτών .
Το « χορό» των εκατομμυρίων ευρώ , που παρά την κρίση που βιώνει η χώρα και σχεδόν το σύνολο των πολιτών της , είχαν στήσει « τρωκτικά» στους Δήμους και τις Περιφέρειες , αποκομίζοντας τεράστια οφέλη , οφείλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών να παραπέμψει προς έρευνα και καταλογισμό –ποινικών και άλλων- ευθυνών στις αρμόδιες αρχές
Ειδικότερα , ο ΣΑΤΕ κατήγγειλε στον υπουργό ότι , « σε σειρά έργων αναπλάσεων δήµων, (κυρίως όπου περιγράφονται ιστοί φωτισµού και φωτιστικά σώµατα, ψυχροί κυβόλιθοι κ.λ.π.) η αναγραφή εξειδικευµένων όρων και προϋποθέσεων σε ότι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν συγκεκριµένα προϊόντα είχε σαν αποτέλεσµα να γίνεται ευµενής διάθεση στη προµήθεια προϊόντων µιας εταιρείας – προµηθευτή που δεν παράγονται πουθενά αλλού στην Ευρώπη µε συνέπεια, λόγω έλλειψης ανταγωνισµού, οι τιµές να είναι υπερβολικά υψηλές αποβαίνοντας σε βάρος του ∆ηµοσίου συµφέροντος και του υγιούς ανταγωνισµού και της διαφάνειας».
Το υπουργείο « υπενθυμίζει» ότι η εισαγωγή φωτογραφικών διατάξεων στις διακηρύξεις, σε ότι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν συγκεκριµένα προϊόντα, απαγορεύεται αυστηρά τόσο από τις διατάξεις του Εθνικού ∆ικαίου (άρθρο 40 του ν.4281/2014, άρθρο 26 του π.δ.59/2007 και άρθρο 53 του π.δ.60/2007), όσο και από τη Κοινοτική Νοµοθεσία (άρθρο 23 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ και άρθρο 34 της Οδηγίας 2004/17/ΕΚ).
Ακόμη επισημαίνει την πάγια θέση του , που είναι , « αφενός µεν να αποφεύγεται οπωσδήποτε κατά τη σύνταξη των διακηρύξεων και έγκριση των τευχών δηµοπράτησης των δηµοτικών έργων, η πρόβλεψη προϊόντων συγκεκριµένης κατασκευής ή προέλευσης, καθώς και η αναγραφή εξειδικευµένων όρων και προϋποθέσεων, που κατευθύνουν το διαγωνισµό σε ορισµένο κύκλο υποψηφίων αναδόχων, αφετέρου δε να τηρούνται οι διατάξεις του Εθνικού και Κοινοτικού ∆ικαίου, εξασφαλίζοντας κατ’αυτό το τρόπο την ισότιµη πρόσβαση στους προσφέροντες και τη
δηµιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισµού και διαφάνειας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου