«Εντάξει, καληνύχτα» φέρονται να ήταν οι τελευταίες λέξεις του πιλότου που ακούστηκαν από το αεροσκάφος της Malaysia Airlines, όπως αποκαλύφθηκε σήμερα στη συνάντηση της μαλαισιανής κυβέρνησης με συγγενείς των αγνοουμένων στην Κίνα.
«Λίγο μετά, η πτήση χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ», δήλωσαν αξιωματούχοι της πολιτικής αεροπορίας της Μαλαισίας στη συνάντηση που έγινε με πρωτοβουλία του πρέσβη της στο Πεκίνο, Ντατούκ Ισκαντάρ Σαρουντίν.
Η συνάντηση έγινε σε δωμάτιο του ξενοδοχείου Metropark Lido όπου «στριμώχτηκαν» περίπου 400 συγγενείς των επιβατών του μοιραίου αεροσκάφους.
Η αγωνία και η οργή για την άγνωστη ακόμη τύχη των αγαπημένων τους, είναι τα κυρίαρχα αισθήματα μεταξύ των οικογενειών, που αναζητούν απαντήσεις στα ερωτήματά τους, καθώς άκαρπες συνεχίζονται οι έρευνες για την τύχη του μοιραίου Boeing.
Απαντήσεις που δεν φαίνεται να δόθηκαν στη διάρκεια της δίωρης και πλέον συνάντησης...
Οπως δήλωσαν οι αξιωματούχοι της αεροπορίας, οι τελευταίες λέξεις που ακούστηκαν από την πτήση ΜΗ370 ήταν η απάντηση στους μαλαισιανούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι πληροφόρησαν τους πιλότους ότι εισήλθαν στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ και ότι τον έλεγχο θα έπαιρναν οι αντίστοιχοι ελεγκτές από το Χο Τσι Μινχ.
Και δορυφόροι στις έρευνες
Ένας παγκόσμιος στόλος από δορυφόρους παρακολούθησης της Γης έχει πλέον κινητοποιηθεί σε μια προσπάθεια να εντοπιστεί το Boeing 777 της Malaysia Airlines που έχει χαθεί από τα ραντάρ από το Σάββατο, όπως έγινε γνωστό σήμερα.
Η Κίνα, μέσω της μετεωρολογικής της υπηρεσίας, έθεσε σε ισχύ χθες Τρίτη τη Διεθνή Σύμβαση «Διάστημα και μεγάλες καταστροφές». Βάσει αυτής της συμφωνίας, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι 15 χώρες που έχουν υπογράψει τη Σύμβαση μπορούν να θέσουν τους δορυφόρους τους στη διάθεση των διασωστών.
Στο μεταξύ οι επιχειρήσεις αναζήτησης του αεροσκάφους με 239 επιβαίνοντες έχουν επεκταθεί στη θάλασσα Ανταμάν, στις δυτικές ακτές της Μαλαισίας, μακριά από την πορεία που θα έπρεπε να έχει ακολουθήσει το αεροσκάφος που πραγματοποιούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ- Πεκίνο.
Αν και στην αρχή οι έρευνες διεξάγονταν σε μια ακτίνα περίπου 200 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο που ο πύργος ελέγχου έχασε την επικοινωνία με το Μπόινγκ μεταξύ των ανατολικών ακτών της Μαλαισίας και το νότιο Βιετνάμ, πλέον έχουν επεκταθεί πολύ μακριά από το σημείο προς τα δυτικά.
Πλέον καλύπτουν μια συνολική επιφάνεια μεγαλύτερη από 90.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, στο μέγεθος της Πορτογαλίας.
Δώδεκα χώρες, μεταξύ αυτών οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ιαπωνία συμμετέχουν στην επιχείρηση για την οποία έχουν κινητοποιηθεί 42 πλοία και 39 αεροπλάνα.
«Δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη. Ερευνούμε όλες τις πιθανότητες», δήλωσε ο επικεφαλής της πολιτικής αεροπορίας της Μαλαισίας Αζχαρουνντίν Αμπντούλ Ράχμαν.
Προσπαθώντας να δώσει εξηγήσεις στις αντικρουόμενες πληροφορίες σχετικά με την τύχη του αεροσκάφους, η Πολεμική Αεροπορία της Μαλαισίας διαβεβαίωσε ότι «δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο της στροφής εν πτήσει, πριν το αεροσκάφος χαθεί από το ραντάρ».
«Για τον λόγο αυτό οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης επεκτάθηκαν» στα παράκτια ύδατα δυτικά της χερσονήσου της Μαλαισίας, διευκρίνισε ο στρατηγός Ροντζαλί Νταούντ.
Ωστόσο διέψευσε τις πληροφορίες τοπικών μέσων τα οποία χθες, επικαλούμενα τον ίδιο, είχαν αναφέρει ότι ένα ραντάρ είχε εντοπίσει το αεροπλάνο πάνω από τα Στενά της Μάλακα, μεταξύ της Μαλαϊκής χερσονήσου και του ινδονησιακού νησιού της Σουμάτρας.
«Την ελέγχουμε. Δεν λέμε ότι είναι η πτήση MH320. Είναι κάτι που δεν έχει επιβεβαιωθεί», είπε χαρακτηριστικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου