Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Με 30 εκ. ευρώ επιβαρύνεται το Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα για κάθε εξάμηνη καθυστέρηση


Αρχαιολογία και απαλλοτριώσεις εξακολουθούν να εκτοχιάζουν τα χρονοδιαγράμματα των μεγάλων έργων επιβαρύντοντας με εκατομμύρια ευρώ τον κρατικό προυπολογισμό. “Για κάθε εξάμηνη καθυστέρηση… στο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα” το δημόσιο επιβαρύνεται με 30 εκ. ευρώ” αποκαλύπτει κυβερνητική πηγή που βλέπει νέο εκτροχιασμό στο ωριμότερο έργο των οδικών αξόνων εξαιτίας αρχαιολογικών ευρημάτων στο τμήμα Λεύκτρο -Σπάρτη που μαζί με την περιμετρική της Καλαμάτας αποτελούν τις μόνες εκρεμμότητες για να παραδοθεί το σύνολο του έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης απέστειλε επιστολή στον υπουργό Πολιτισμού κ. Πάνο Παναγιοωτόπουλο και την Γενική Γραμματέα κ. Λίνα Μενδώνη προκειμένου να “χαλαρώσουν” τον πολιορκητικό κλοιό που ασκούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στα έργα, ο οποίος ζημιώνει τα δημόσια ταμεία αλλά και τα ίδια τα έργα, καθώς εξαιτίας της αρχαιολογίας πολλά εξ αυτών έχουν παγώσει. Στην περιοχή της Σπάρτης, οι αρχαιολογίες που εντοπίζονται στο τμήμα Πελάνας-Σπάρτης, υπολογίζεται ότι πάνε πίσω το χρονοδιάγραμμα του έργου που προσδιορίζεται ασαφώς μέσα στο 2014 και αποτελούν τον κύριο ρυθμιστή για την ολοκλήρωση των εργασιών.


Το υπουργείο πριν ένα μήνα διέθεσε πρόσθετα κονδύλια ύψους 163.000 ευρώ για να καλυφθούν δαπάνες αρχαιολογικών ανασκαφών και να πληρωθεί προσωπικό που προσελήφθει από τον παραχωρησιούχο, εξοπλισμός αλλά και φύλαξη αρχαιοτήτων. Μνημείο εκτίναξης κόστους αποτελεί το μετρό της Θεσσαλονίκης. Η δαπάνη για τις ανασκαφές είχε υπολογιστεί στα 15 εκ. ευρώ αλλά ήδη προσεγγίζει τα 100 εκ. ευρώ χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές εργασίες αλλά και χωρίς να υπολογίζεται το κόστος που συνεπάγεται η διαχείριση των αρχαιοτήτων στο σταθμό της Βενιζέλου. Το γαϊτανάκι των καθυστερήσεων σιγοντάρουν και οι αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απαλλοτριώσεις και όχι μόνο. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η πρόσφατη απόφαση του δικαστηρίου για απαλλοτρίωση 500 μέτρων στο μετρό της Θεσσαλονίκης, η οποία δημιουργεί νέο αλαλούμ στην εξέλιξη του έργου μαζί με το πισωγύρισμα για τα αρχαία στην Βενιζέλου.

Η επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών στην Θεσσαλονίκη πριν απο λίγες μέρες φάνηκε να εκτονώνει το κλίμα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη, στην πραγματικότητα όμως βρισκόμαστε ακόμη στο ίδιο σημείο. Ο κ. Μπουτάρης επιμένει σε υπουργική απόφαση που να δεσμεύει την κυβέρνηση για την προστασία των αρχαιοτήτων της Βυζαντικής ιστορίας της πόλης, προκειμένου να αποσύρει τα ασφαλιστικά μέτρα που έχει καταθέσει στο ΣτΕ. Το υπουργείο Πολιτισμού από την πλευρά του αρνείται να λάβει αποφάσεις εάν δεν αποφανθεί το ΣτΕ. Εάν ακολουθηθεί η σύννομη οδός η απόφαση του δικαστηρίου θα βγεί αρχές του 2014 με την διαδικασία του επείγοντος. Αυτό όμως δίνει μεγάλη “κατραπακιά” στο έργο που προσπαθεί να ισορροπήσει και να καλύψει τα κενά του περελθόντος. Σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν και τα έργα της Υλίκης. Στην περιοχή το δικαστήριο επιδίκασε αποζημίωση 60.000 ευρώ το στρέμμα (!) με αποτέλεσμα τα έργα να έχουν παγώσει για δύο χρόνια. Σε άλλη περίπτωση απόφαση δικαστηρίου επέτρεψε την λειτουργία Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο 90ο χιλιόμετρο του ΠΑΘΕ που είχε κλείσει το δημόσιο με προηγούμενη δικαστική απόφαση. Το ΣΕΑ στην παλιά εθνική ξεκίνησε και πάλι να λειτουργεί “εξυπηρετώντας” μάλιστα τους οδηγούς που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον παράδρομο για να αποφύγουν τα διόδια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου