Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013

Τέλος ... κυκλοφορίας για χιλιάδες αυτοκίνητα λόγω τελών


Σε είδος πολυτελείας έχουν αναχθεί πλέον τα αυτοκίνητα. Τέλη κυκλοφορίας, κόστος συντήρησης, αύξηση της τιμής της βενζίνης είναι μερικοί μόνο από τους λόγους που οδηγούν τους οδηγούς να μην μπορούν να τα συντηρήσουν με αποτέλεσμα να καταθέτουν τις πινακίδες.

Φόροι για να την εξέλιξη των σχετικών φορέων ή φόροι που μας γυρίζουν χρόνια πίσω; Ο διευθυντής της ΕΛΠΑ, κ. Γιάννης Λιονάκης, μίλησε στο prismanews.gr για τα δυσβάσταχτα τέλη και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί προκειμένου να συντηρήσουν το αυτοκίνητό τους Σύμφωνα με τον ίδιο από το 2009 μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί 780.000 πινακίδες Πανελλαδικά ενώ στην Κρήτη ο αριθμός ανέρχεται στις 70.000. Από τις καταθέσεις των πινακίδων καταγράφεται απώλεια εσόδων της τάξεως των 138.000.000 ευρώ. Το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου ανέρχεται ετησίως στα 2.500 ευρώ και τα χρήματα αυτά συμπεριλαμβάνονται τα τέλη κυκλοφορίας, τα ασφάλιστρα, το service και τα καύσιμα αναφερόμενοι πάντα για ένα μέσο αυτοκίνητο πενταετίας. Φυσικά, δεν έχουμε λάβει υπόψιν μας φθορές ή βλάβες που μπορεί να παρουσιαστούν. Ο μέσος όρος των χιλιομέτρων ετησίως είναι περίπου 12.000 για τα αυτοκίνητα στην Κρήτη και 18.000 στην υπόλοιπη Ελλάδα. Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω είναι σκόπιμο τα ελαστικά των αυτοκινήτων να αλλάζονται κάθε 3 με 4 χρόνια ή κάθε 40.000 χιλιόμετρα, σημειώνει ο κ. Λιονάκης. Όπως ο ίδιος τονίζει μέσα στο χρόνο και με το δεδομένο οτι απο Δευτέρα ανοίγει το Taxisnet για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας αναμένονται ακόμα περισσότερες καταθέσεις πινακίδων λόγω της δυσπραγίας των οδηγών να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας. Φυσικό επακόλουθο της ανακολουθίας της οποίας υπάρχει. Παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι οχήματα μικρότερης αντικειμενικής αξίας έχουν υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας από οχήματα μεγαλύτερης αντικειμενικής αξίας, στα οποία οι οδηγοί πληρώνουν πολύ λιγότερα χρήματα. σκόπιμο θα ήταν να γίνει ένας εξορθολογισμός των τελών κυκλοφορίας ώστε να μην υπάρχει αυτή η δυσαναλογία. Μέχρι σήμερα κριτήριο αποτελεούν μόνο τα κυβικά του αυτοκινητού ενώ θα έπρεπε να προσυπολογίζονται εξίσου η ρύπη, η υποδύναμη και η εμπορική αξία του αυτοκινήτου, συνεχίζει. Αδυναμία να πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Κλείνοντας ο κ. Λιονάκης αναφέρεται στη ζήτηση του Ειδικού Φόρου Πολυτελείας για ορισμένα οχήματα. Είναι παράλογο να υπάρχει άγρια φορολόγηση σε οδηγούς οχημάτων άνω των 2.000 κυβικών όταν πριν από δυο χρόνια μείωσαν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης προτρέποντας έτσι τους οδηγούς να αγοράσουν τέτοια αυτοκίνητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου