Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

Με συμμετοχή Γιάννη Μανιάτη. η Διϋπουργική Επιτροπή εντάσσει τη Μαρίνα Ναυπλίου, 9.000.000 ευρώ ,στο Νόμο περί ΣΔΙΤ



Την υπαγωγή του έργου κατασκευής μαρίνας στο Ναύπλιο στις διατάξεις του νόμου περί ΣΔΙΤ αποφάσισε η Διϋπουργική Επιτροπή Συμπράξεως Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στην οποία μετέχει ο Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης.

Σχετικά με το θέμα ο Γιάννης Μανιάτης δήλωσε: «Η Διϋπουργική Επιτροπή έλαβε υπόψη ότι η πόλη του Ναυπλίου αποτελεί το σημαντικότερο λιμάνι της ανατολικής Πελοποννήσου, που ωστόσο δεν διαθέτει μαρίνα και εγκαταστάσεις για τον ελλιμενισμό και την γενικότερη εξυπηρέτηση τουριστικών σκαφών. Όπως άλλωστε επισημάνθηκε η πόλη του Ναυπλίου εμφανίζει μεγάλη τουριστική ανάπτυξη στον νομό της Αργολίδας και αποτελεί δημοφιλή προορισμό επισκεπτών, εξαιτίας του ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού χαρακτήρα της παλιάς πόλης και της σπουδαιότητας της από ιστορική άποψη. Σε συνάρτηση με την προνομιακή γεωγραφική θέση της πόλης που βρίσκεται πολύ κοντά στην Αθήνα, και τη γειτνίαση της με περιοχές μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος όπως η Τίρυνθα, οι Μυκήνες και η Επίδαυρος, είναι από τους πιο σημαντικούς προορισμούς στη χώρα.

Με αυτά τα κριτήρια λάβαμε την απόφαση μας στην Διυπουργική Επιτροπή. Πρόκειται για ένα έργο ώριμο και βιώσιμο, που θα δώσει στην περιοχή μας ακόμα μεγαλύτερη ώθηση ώστε να προσελκύσει ακόμη μεγαλύτερο τουριστικό ενδιαφέρον. Για να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες ως χώρα, έχουμε ανάγκη ένα εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης, που αλλάζει το αναπτυξιακό μοντέλο και στηρίζεται σε όλα όσα συνιστούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, όπως ο τουρισμός. Και αυτό το σχέδιο υλοποιούμε με αποφάσεις όπως αυτή».



Συγκεκριμένα, η Επιτροπή ενέταξε το έργο «Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, τεχνική διαχείριση και εκμετάλλευση του τουριστικού λιμένα (μαρίνας) Ναυπλίου» με ΣΔΙΤ στο σχετικό νόμο (Ν. 3389/2005), για χρονικό διάστημα έως 40 έτη, από την ισχύ της σύμβασης σύμπραξης. Η περίοδος κατασκευής της μαρίνας έχει εκτιμηθεί σε δύο με τρία έτη.

Το έργο είναι μια πρόταση του Λιμενικού Ταμείου Ναυπλίου, που προτείνεται και ως Φορέας διαχείρισης, ενώ η δημοπράτηση και υλοποίησή του θα γίνει σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Η χρηματοδότηση του Έργου θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά με κεφάλαια του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) και το προϋπολογιζόμενο κόστος υλοποίησης των υποδομών του Έργου σύμφωνα με την πρόταση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυτικού, εκτιμάται σε περίπου εννέα εκ. ευρώ. Ο ΙΦΣ προβλέπεται να αναλάβει την μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία τεχνική διαχείριση και εκμετάλλευση του τουριστικού λιμένα Ναυπλίου. Η περαιτέρω εξειδίκευση και ο ακριβής προσδιορισμός του φυσικού αντικειμένου του έργου θα προκύψει και από τη διαγωνιστική διαδικασία, ώστε να προσαρμοστεί κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο στις ανάγκες της προτεινόμενης ΣΔΙΤ.

Η περιοχή που θα κατασκευαστεί η μαρίνα είναι μια αβαθής θαλάσσια περιοχή, εσωτερικά του υπάρχοντος μόλου, στο βορειοδυτικό άκρο της θαλάσσιας περιοχής, που ορίζεται από τον λιμένα της πόλης, τη νησίδα Μπούρτζι και τον μόλο, και θα καταλαμβάνει θαλάσσιο μέτωπο μήκους 320μ περίπου. Το εμβαδόν της θαλάσσιας ζώνης είναι 71.200 τετραγωνικά μέτρα. Τα κριτήρια που έλαβε υπ’ όψιν της η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ για την ένταξη της υλοποίησης του αντικειμένου της παρούσας στον Κατάλογο Προτεινομένων Συμπράξεων είναι:

· Η ωριμότητα του έργου, δεδομένου ότι πρόκειται για μαρίνα της οποίας η διαδικασία χωροθέτησης έχει ολοκληρωθεί ήδη από του έτους 2009.

· Ο υψηλός βαθμός κοινωνικής αποδοχής του έργου.

· Η χωροθέτηση της μαρίνας εντός ζώνης λιμένα, γεγονός που καθιστά μόνο αρμόδιο φορέα διαχείρισης το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ναυπλίου.

· Το έργο είναι πλήρως ανταποδοτικό και η Εταιρεία Ειδικού Σκοπού την οποία θα συστήσει ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα εισπράττει κατευθείαν από τους χρήστες το αντίτιμο των υπηρεσιών που θα προσφέρει ο τουριστικός λιμένας στο σύνολο του.

Λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές παραδοχές όσον αφορά στο ύψος των αναμενόμενων εσόδων και του κόστους του έργου, τεκμηριώνεται η βιωσιμότητα του έργου, αφού προκύπτει ένας ικανοποιητικός εσωτερικός βαθμός απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων του ΙΦΣ που θα αναλάβει το έργο. Η δυναμικότητα του λιμένα, σύμφωνα με παλαιότερη υπουργική απόφαση χωροθέτησής του, έχει υπολογιστεί σε 210 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής.

Η προτεινόμενη Σύμπραξη εντάσσεται στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό για την τόνωση της οικονομίας και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος στην περιοχή. Αποτελεί κρίσιμη προσθήκη στο επίπεδο της παροχής ολοκληρωμένων τουριστικών υπηρεσιών, οι οποίες, σε συνδυασμό με αντίστοιχες υποδομές λιμενικού τουρισμού (όπως το λιμάνι του Γυθείου, το οποίο ήδη κατασκευάζεται και έχει ενταχθεί στους προορισμούς κρουαζιέρας), θα δώσουν νέα ώθηση και αναπτυξιακά κίνητρα στην περιοχή της Αργολίδας και της Πελοποννήσου γενικότερα.

Η επιλογή της θέσης της μαρίνας Ναυπλίου έγινε με βάση τεχνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά κριτήρια και παρουσιάζει πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα μεταξύ των οποίων και τα εξής:

- Προστασία της θαλάσσιας περιοχής από κυματισμούς, με συνέπεια να μην απαιτούνται εκτεταμένα και δαπανηρά εξωτερικά λιμενικά έργα.

- Μικρή απόσταση από την πόλη του Ναυπλίου (περίπου 500 μ.), χωρίς ωστόσο να υπάρχει άμεση εμπλοκή του χώρου της μαρίνας με τον κύριο πολεοδομικό ιστό της πόλης, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η πλήρης αυτονομία των προτεινομένων εγκαταστάσεων.

- Αρμονική σύνδεση με το εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο της πόλης, καθώς η Μαρίνα μπορεί να συνδεθεί λειτουργικά και να αποτελέσει ουσιαστική συνέχεια της πόλης του Ναυπλίου.

- Συμβατότητα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Ναυπλίου, το οποίο προβλέπει στην υπό μελέτη θαλάσσια περιοχή, λιμενικές χρήσεις (επέκταση λιμένα για υποδοχή κρουαζιερόπλοιων, μαρίνα).

- Μεγάλος χερσαίος χώρος (περίπου 43 στρέμματα), που δίνει την δυνατότητα ανάπτυξης με άνεση όλων των αναγκαίων σε ένα σύγχρονο τουριστικό λιμένα εγκαταστάσεων (κτίρια, χώροι αναψυχής και πρασίνου κλπ).

- Εξασφαλισμένη οδική πρόσβαση στη Μαρίνα από τον υφιστάμενο δρόμο Ναυπλίου - Νέας Κίου, με διάνοιξη μικρής οδού πρόσβασης.

Με βάση όλα τα παραπάνω κρίθηκε σκόπιμη η υπαγωγή του έργου στις διατάξεις του Ν. 3389/2005, προκειμένου το Ναύπλιο να αποκομίσει τα μέγιστα οφέλη από την κατασκευή και λειτουργία της μαρίνας.

Το ενδεικτικό πρόγραμμα για τη διαδικασία ανάθεσης και υλοποίησης είναι 2-4 μήνες μετά από την απόφαση της ΔΕΣΔΙΤ για την προκήρυξη διαγωνισμού, 8 - 12 μήνες μετά από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την επιλογή ΙΦΔ και 2 - 4 μήνες μετά από την επιλογή ΙΦΣ η υπογραφή συμβάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου