Η Τρόικα περιορίζει το πρωτογενές πλεόνασμα στα περίπου 800 εκ ευρώ, αλλά η κυβέρνηση επιμένει ότι ανέρχεται στο 1,5 δισ ευρώ και προετοιμάζει τη διανομή του ως κοινωνικό μέρισμα. Το θέμα αυτό θα συζητηθεί στην απογευματινή συνάντηση των δύο κυβερνητικών εταίρων, αλλά στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν ήδη αποφασίσει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι θα πρόκειται για μια εφάπαξ παροχή, με τη μορφή δώρου Πάσχα, που θα φτάσει καταρχήν στους χαμηλοσυνταξιούχους (200 εκ. ευρώ) και στους ένστολους (100 εκ. ευρώ). Συζήτηση γίνεται και για τη στήριξη των άγαμων θυγατέρων, στις οποίες έχει κοπεί η σύνταξη, ενώ εξετάζονται τρόποι για τη στήριξη όσων συνταξιούχων τα βγάζουν πράγματι δύσκολα πέρα, δηλαδή να συνεκτιμηθεί το σύνολο της περιουσιακής τους κατάστασης.
Σάββατο 29 Μαρτίου 2014
Δόση σε δόσεις λόγω κυβερνητικού βέτο σε απολύσεις – διαθεσιμότητα το 2015
Η ψηφοφορία στη Βουλή για το κλείσιμο φορέων του Δημοσίου ήταν αποκαλυπτική της δυσκολίας που υπάρχει στη συμπολίτευση να υπερψηφίσει τέτοιου είδους μέτρα. Ετσι, στο πολυνομοσχέδιο που προετοιμάζεται από σήμερα προκειμένου να ψηφιστούν όλα μαζί τα προαπαιτούμενα, για να αποφευχθούν οι πολλαπλές ψηφοφορίες και να περιοριστούν οι διαφοροποιήσεις βουλευτών, δεν θα περιλαμβάνεται πρόβλεψη για συνέχιση των απολύσεων και του προγράμματος διαθεσιμότητας το 2015.
Καταργείται η μονιμότητα στο Δημόσιο
Την περίφημη άρση της μονιμότητας στο Δημόσιο φέρνει μπροστά η κυβέρνηση αμέσως μετά τις ευρωεκλογές, βάζοντας το θέμα αυτό ως πυρήνα της ανασυγκρότησης του κράτους, όπως αναφέρει η εφημερίδα Παραπολιτικά.
Το σχέδιο του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά για την ταχύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία του δημοσίου τομέα περιλαμβάνει τρεις κεντρικούς πυλώνες: Τον εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για πάταξη της γραφειοκρατίας, την αποτροπή συναλλαγής του πολίτη με τις υπηρεσίες -λόγος που συντηρεί τη διαφθορά- και την άρση της μονιμότητας στους νεοπροσλαμβανόμενους υπαλλήλους.
Η κίνηση αυτή έχει, εκτός από την ουσία, και τριπλή στόχευση ειδικού σκοπού από το Μαξίμου: α) Φέρνει κοντά το καραμανλικό στρατόπεδο, αφού η άρση της μονιμότητας αποτέλεσε κεντρική πολιτική πρόταση της κυβέρνησης Καραμανλή, β) Φέρνει την αντιπολίτευση αντιμέτωπη με ένα καίριο θέμα, που απασχολεί την ελληνική κοινωνία και γ) Αποτελεί ένα τεστ αντοχής πριν από τη μάχη για τον επόμενο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αφού και εδώ χρειάζεται πλειοψηφία 181 βουλευτών.
Η άρση της μονιμότητας θα έρθει στο πλαίσιο της συνταγματικής αναθεώρησης, που θα απασχολήσει την πολιτική ζωή του τόπου μετά τις διπλές κάλπες του Μαΐου, και στο Μέγαρο Μαξίμου θέλουν να αποτελέσει θέμα συζήτησης σε κάθε ελληνικό σπίτι, αφού πρόκειται για μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αλλάξουν πραγματικά όσα καθηλώνουν σήμερα τον τόπο και φρενάρουν τον εκσυγχρονισμό της πολιτικής αλλά και της ίδιας πια της κοινωνίας.
ΠΈΤΡΟΣ ΤΑΤΟΎΛΗΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΆΡΧΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΉΣΟΥ:
ΠΈΤΡΟΣ ΤΑΤΟΎΛΗΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΆΡΧΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΉΣΟΥ: «Η ΝΈΑ ΕΛΛΆΔΑ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΕΝΏΣΕΙ ΤΙΣ ΔΥΝΆΜΕΙΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΎΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΉ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ»
Την πεποίθηση ότι ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΕΝΩΘΟΎΝ ΟΙ ΔΥΝΆΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΔΕΞΙΆΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΆΣ ΑΠΈΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΛΑΪΚΙΣΜΌ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε μιλώντας στην εκπομπή «ActionDay» του Action24 (24/3) o Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης. Ο κ. Τατούλης τόνισε πως για την ελληνική πραγματικότητα μία τέτοια προσέγγιση μπορεί να δώσει την δυνατότητα και την ενίσχυση των δυνάμεων που πιστεύουν στην αστική δημοκρατία. «Η ΝΈΑ ΕΛΛΆΔΑ, ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΕΝΏΣΕΙ ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ ΔΥΝΆΜΕΙΣ» ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας παράλληλα: « Η κεντροδεξιά και η κεντροαριστερά αποτελούν τους πυλώνες της υπεράσπισης της αστικής δημοκρατίας. Θεωρώ ότι αν μπει σε κίνδυνο αυτή η αντίληψη τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος, εκτιμώ όμως ότι θα πρυτανεύει πάντα η λογική και ο αναγκαίος πατριωτισμός που ο λαός μας έχει δείξει πάντοτε σε δύσκολες περιόδους». Ο κ. Τατούλης, στο ερώτημα πού ανήκει ο ίδιος πολιτικά, σημείωσε ότι «ανήκει στον πυρήνα της αστικής δημοκρατίας, των αστικών κομμάτων» και ότι «η χώρα χρειάζεται πολύ ενισχυμένη εκπροσώπηση σε αυτόν τον πολιτικό χώρο».
ΤΑ ΜΈΤΡΑ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΝ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΘΈΣΦΑΤΟ
Αναφορικά με τα ζητήματα που απορρέουν από την ΈΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΟΣΑ, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου ανέφερε ότι «δεν μπορεί τίποτα να περάσει με απουσία των δημοκρατικών θεσμών της χώρας, δεν μπορεί να παροπλίζεται η βουλή, έχει δοθεί μεγάλο βάρος στις απόψεις που έρχεται και φέρνει εδώ ο ΟΟΣΑ και αυτό είναι ένα πολύ επικίνδυνο παιχνίδι που περιορίζει την διαπραγματευτική ικανότητα της χώρας μας και δεν μπορεί να είναι θέσφατο το οποιοδήποτε μέτρο που προτείνει ο κάθε φορέας. «ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ Η ΧΏΡΑ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΎΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΔΉΠΟΤΕ, ΕΊΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΌΙΚΑ, ΕΊΤΕ ΜΕ ΌΠΟΙΟΝ ΆΛΛΟ, ΧΩΡΊΣ ΝΑ ΈΧΕΙ ΕΞΑΣΦΑΛΊΣΕΙ ΝΩΡΊΤΕΡΑ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΌ ΌΦΕΛΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΎΠΤΕΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΉ ΤΟΥ ΚΆΘΕ ΜΈΤΡΟΥ», ανέφερε ο κ. Τατούλης.
ΚΑΛΛΙΚΡΆΤΗΣ: Ο ΚΆΘΕ ΘΕΣΜΌΣ ΈΧΕΙ ΑΝΆΓΚΗ ΑΠΌ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΈΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΕΜΒΑΘΎΝΟΥΝ
Σε ερώτημα σχετικά με τις θεσμικές δυσλειτουργίες του Καλλικράτη, ο κ. Τατούλης δήλωσε τα εξής: «Η θεσμοθέτηση της αιρετής Περιφέρειας, με το ευρύ πεδίο παρεμβάσεων στην ελληνική κοινωνία, ήταν η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση της χώρας. Κάποιοι μεμψίμοιροι πολιτικοί της αυτοδιοίκησης ασκούν ως άλλοθι την κριτική απέναντι στο θεσμό, τον οποίο επιδιώκουν να υπηρετήσουν ζητώντας την εμπιστοσύνη των πολιτών. Με δεδομένη και βαθιά γνώση της κατάστασης της χώρας αυτό που κάνουμε είναι να εξορθολογίσουμε την στρατηγική μας μέσα στο νέο αυτό περιβάλλον χωρίς να απεμπολούμε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Άλλωστε, όταν υπήρχαν άπλετοι πόροι τα προηγούμενα χρόνια ποια ήταν η αποτελεσματικότητά τους; Αυτό που χρειάζεται είναι ασφαλής και σαφής στρατηγικός σχεδιασμός με ιεράρχηση προτεραιοτήτων, αποδοτικότητα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτό κάναμε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και έχουμε πετύχει εξαιρετικά ζητήματα μέσα στην τριετία αυτή». Ο κ. Τατούλης κατέληξε ότι: «ΔΕ ΣΥΜΜΕΡΊΖΟΜΑΙ ΤΗΝ ΑΝΗΣΥΧΊΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ ΠΟΥ ΕΚΦΡΆΖΟΥΝ ΙΔΙΟΤΕΛΕΊΣ ΣΤΌΧΟΥΣ, ΣΎΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΤΙΚΉ ΛΟΓΙΚΉ ΌΤΙ ΤΊΠΟΤΑ ΔΕ ΓΊΝΕΤΑΙ ΧΩΡΊΣ ΧΡΉΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΟΎΝ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΈΡΩΝ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΏΡΗΣΗ Ή ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΘΕΣΜΏΝ. ΚΆΘΕ ΘΕΣΜΌΣ ΈΧΕΙ ΑΝΆΓΚΗ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΈΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌΤΗΤΕΣ ΕΚΕΊΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΕΝΙΣΧΎΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΕΜΒΑΘΎΝΟΥΝ».
ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΉ ΚΑΙ ΠΡΟΓΑΜΙΑΊΑ ΣΧΈΣΗ ΘΈΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΆΨΕΙ Ο ΒΟΥΔΟΎΡΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΊΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΉΣΟΥ
Σχετικά με τον αντίπαλό του στις περιφερειακές εκλογές του Μαίου, υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Οδυσσέα Βουδούρη, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Τατούλης θύμισε ότι ο «εκλεκτός του κ. Τσίπρα» είχε πρωτοεμφανιστεί στην Μεσσηνία, κάτω από ιδιαίτερες πολιτικές συνθήκες, με την εύνοια συγκεκριμένων πολιτικών οικογενειών, εξελέγη βουλευτής Μεσσηνίας και την επόμενη ημέρα εγκατέλειψε την Μεσσηνία. «Θα περίμενα στην έναρξη της προεκλογικής περιόδου να καταθέσει ο κ. Βουδούρης ένα σχέδιο για τον τόπο μας, δεν έχει κάνει τίποτε τέτοιο», σημείωσε ο περιφερειάρχης και σχολίασε ότι ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ έχει εξαιρετικά μεγάλη απειρία, αλλά και μεγάλη αδιαφορία να μάθει τα ζητήματα που απασχολούν την περιφέρεια, όπως είναι η διαχείριση των πόρων, η διαχείριση των στερεών αποβλήτων, η τουριστική πολιτική ή η πολιτική της κτηνοτροφίας, και ως εκ τούτου κατέληξε: «Είναι μια προσχηματική προγαμιαία σχέση που θέλει ο κ. Βουδούρης με τους πολίτες της Πελοποννήσου».
ΔΕΠΟΣ, ΤΑΙΠΕΔ και το «σπίτι μας» - του Κώστα Π. Λυμπερόπουλου, υποψηφίου δημάρχου Ερμιονίδας
Παραθέτουμε κείμενο για το θέμα της μεταβίβασης μιας έκτασης 615 στρεμμάτων στο Πόρτο Χέλι από τη ΔΕΠΟΣ στο ΤΑΙΠΕΔ, κείμενο που ανάρτησε στην ιστοσελίδα του συνδυασμού «Ριζοσπαστική Κίνηση Ερμιονίδας - Συμμετοχή», ο επικεφαλής και υποψήφιος δήμαρχος Ερμιονίδας Κώστας Π. Λυμπερόπουλος.
του Κώστα Π. Λυμπερόπουλου
Σήμερα κατατίθεται στη βουλή πολυνομοσχέδιο στο οποίο περιέχεται διάταξη με την οποία έκταση 615 στρεμμάτων της τ. ΔΕΠΟΣ στο Πόρτο Χέλι περνά στο ΤΑΙΠΕΔ. Η τύχη της προδιαγεγραμμένη. Πώληση σε ιδιώτη, ορισμένα έσοδα (ψίχουλα) για το κράτος τα οποία θα πάνε στη πληρωμή των δανειστών και από κει και πέρα θυσία στο βωμό της εκμετάλλευσης για το κέρδος.
Τι θα γίνει στο χώρο; Ότι επιθυμεί ο αγοραστής με τις άδειες και τις ευλογίες της πολιτείας. Ίσως ένα νέο χωριό (ιδιωτικό), πάνω από το χωριό. Με τις υποδομές σήμερα να μην υπάρχουν η επαρκούν για τον υπάρχοντα οικισμό. Και η γνώμη της τοπικής κοινωνίας; Αυτή υπάρχει δεν υπάρχει, ούτε τους ενδιαφέρει.
Εδώ χωρά μία ακόμα υπενθύμιση στους «απολιτίκ» φίλους μας, που λένε «εμάς μας ενδιαφέρει μόνο το σπίτι μας δηλ. ο Δήμος μας». Έρχεται η κεντρική πολιτική εξουσία (χτες με το Μετόχι, σήμερα με την τ. ΔΕΠΟΣ, αύριο με κάτι άλλο) να θυμίσει ότι όχι μόνο επιβάλλει το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται ο Δήμος (το σπίτι μας) αλλά και να αποφασίζει τι θα γίνει και πως θα γίνει μέσα στο σπίτι μας.
Για μας η τ. ΔΕΠΟΣ δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί και δοθεί ασύστολα προς ιδιωτική εκμετάλλευση. Είμαστε αντίθετοι σε αυτό. Πρέπει να έχει λόγο η τοπική κοινωνία μέσα από τους θεσμούς της. Να πάρει θέση το Δημοτικό Συμβούλιο στην προσεχή συνεδρίαση του την 01/04/14, τώρα να τοποθετηθεί κάθε παράταξη και κάθε Δημοτικός σύμβουλος χωριστά, αφού η Δημοτική πλειοψηφία έχει σκορπίσει σε διάφορες άλλες παρατάξεις. Η έκταση αυτή ν’ αξιοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος της με τρόπο που θ’ αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής στην περιοχή. Να γίνει μεγάλο μέρος της περιαστικό άλσος, να δημιουργηθούν χώροι αθλητισμού, πολιτισμού και αναψυχής (ανοικτό θέατρο, πολυχώρος εκδηλώσεων, ποδηλατοδρόμιο, γήπεδα κλπ).
Ακόμη μπορούν να καλυφθούν και άλλες ανάγκες, όπως σχολείο, νεκροταφείο, να σχεδιαστεί περιφερειακός δρόμος. Αυτά πρέπει να γίνουν. Ένα μικρό κομμάτι της έκτασης μπορεί ν’ αξιοποιηθεί για να γίνει σύγχρονη, ήπιας δόμησης τουριστική μονάδα η οποία θα παρέχει αναβαθμισμένες υπηρεσίες και θα προσφέρει θέσεις εργασίας πολύτιμες για την περιοχή. Τα παραπάνω είναι η σωστή αντιμετώπιση του θέματος από την πολιτεία σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία. Όχι το ξεπούλημα, όσο-όσο, που αφού πρώτα μας έφεραν στο χείλος του γκρεμού τώρα θέλουν να μας κάνουν να το βλέπουμε σαν το σχοινί από το οποίο θα πιαστούμε!
3 χρόνια Ναυπλιακή Επανάσταση και τώρα ο Πραγματικός Λάκης .!!!...
Πρόκειται για τους:
Αρματάς Νικόλαος
Αυγουστόπουλος Σταύρος
Βαμβακάς Παναγιώτης
Βλαχόπουλος Παναγιώτης
Δήμας Ανδριανός
Καρέλης Χρήστος
Λυκομήτρος Αλέξανδρος
Μπακεας Δημήτρης
Μπαρού Ραφαήλ
Μπούκουρης Παναγιώτης
Μπουνος Γιάννης
Ξύδη Σοφία
Τζαρίμας Γιάννης
Τραγκάλου Νατάσα
Χριστόπουλος Αριστείδης
Καταργούν ρέματα και προστασία του περιβάλλοντος
Tην κακοποίηση των ρεμάτων, πολύτιμων στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος, έως πλήρους εξαφανίσεώς τους θεσμοθετεί σχέδιο νόμου του υπουργείου ΠΕΚΑ, το οποίο περιλαμβάνει αμέτρητο αριθμό σκοτεινών φωτογραφικών διατάξεων, άσχετων μεταξύ τους, με τις οποίες κατεδαφίζει βίαια κάθε ίχνος νομιμότητας.
Με νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑΤο νομοσχέδιο - σκούπα υπό τον τίτλο "Διαδικασία οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα - Ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας" που κατατέθηκε χθες στη Βουλή καταργεί το σημερινό καθεστώς που προβλέπει την οριοθέτηση των ρεμάτων με Προεδρικό Διάταγμα εισάγοντας καθεστώς ασυδοσίας. Επιτρέπει την τμηματική οριοθέτησή τους με απόφαση του διορισμένου γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή του υπουργού ΠΕΚΑ και Υποδομών ακόμη και την προσωρινή οριοθέτηση για να εκδοθεί οικοδομική άδεια με αίτημα φορέα η ιδιώτη. Στα έργα διευθέτησης περιλαμβάνεται και η εκτροπή τους, όπως και η μετατροπή τους σε κλειστό η ανοιχτό τεχνικό έργο στην ίδια ή διαφορετική θέση. Καταργεί την οριοθέτηση για την κατασκευή φραγμάτων, υδροληψιών, υδροηλεκτρικών σταθμών με το τρυκ "εφόσον αυτά βρίσκονται πάνω στο σώμα του φράγματος", όπως και για την κατασκευή υπόγειων αγωγών, αγωγών υδροληψίας και διάθεσης αποβλήτων.
Για ρέματα που έχουν ήδη οριοθετηθεί, μπορεί να κινηθεί εκ νέου η διαδικασία με τις καταστροφικές διατάξεις του νομοσχεδίου. Το ίδιο ισχύει και για εκκρεμείς υποθέσεις. Η οριοθέτηση των ρεμάτων ως αυτόνομη διαδικασία και προαπαιτούμενο στις εγκρίσεις ή τροποποιήσεις σχεδίου πόλεως και οικισμών ή έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης Οικοδομικών Συνεταιρισμών και Ιδιωτικών Πολεοδομήσεων επίσης καταργείται. Εφεξής θα εντάσσεται στις διοικητικές πράξεις εγκρίσεων των παραπάνω μελετών.
Εκχωρούνται σε ιδιώτες αρμοδιότητες σχεδιασμού και κατασκευής "έργων διευθέτησης και αντιπλημμυρικής προστασίας των ρεμάτων". Εντός επιχειρηματικών πάρκων ή οργανωμένων υποδοχέων μεταποιητικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων προβλέπεται η "διευθέτηση" ρεμάτων, ακόμη και η πολεοδόμηση της επιφάνειας της αρχικής κοίτης.
Επιδρομή στις προστατευόμενες περιοχές και δάση
Με άλλες διατάξεις υπονομεύεται το θεσμοθετημένο καθεστώς των προστατευόμενων περιοχών, καθώς κατά παρέκκλιση στις ζώνες προστασίας επιτρέπονται νέες εγκαταστάσεις παραγωγικών δραστηριοτήτων και επέκταση των υφιστάμενων με τους όρους δόμησης που ίσχυαν πριν από την έκδοση της Προστατευτικής ΚΥΑ ή Π.Δ. "Δίνει" ταυτόχρονα γι' αυτές και ανανέωση περιβαλλοντικών όρων.
Εκδίδει συγχωροχάρτι σε καταπατητές διευκολύνοντας τη οικοπεδοποίηση δημοσίων εκτάσεων καθώς θεωρούνται οικόπεδα εντός σχεδίου εκτάσεις με έναν περίεργο συλλογισμό περί ρυμοτομικών σχεδίων οριστικών διανομών του υπουργείου Γεωργίας που εγκρίθηκαν πριν από το 1975 "ανεξαρτήτως εάν περιλαμβάνονται ή όχι τα ίδια στον πίνακα Διανομής".
Άλλο άρθρο αποχαρακτηρίζει δάση και δασικές εκτάσεις του Δημοσίου και απαγορεύει την κήρυξή τους ως αναδασωτέων με τον ισχυρισμό ότι απώλεσαν τον χαρακτήρα τους προ του 1975 με διοικητική πράξη βάσει της οποίας εντάχθηκαν στο σχέδιο πόλης ως οικοδομικά τετράγωνα.
Δώρα και δωράκια
Κατά παρέκκλιση των πολεοδομικών διατάξεων, ενόψει δημοτικών εκλογών καταργεί την έκδοση οικοδομικής άδειας για μεγάλα τεχνικά έργα και εγκαταστάσεις ύδρευσης και αποχέτευσης δήμων ή κοινοτήτων, κατασκευής ΧΥΤΑ και Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων όπως και άρδευσης. Εφεξής θα απαιτείται έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας, όπως για έναν μαντρότοιχο λόγου χάρη.
Φορτώνει και υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τις εκτός σχεδίου περιοχές. Ανατρέπει Π.Δ. του 1985 και... απελευθερώνει τον αριθμό ορόφων βιομηχανικών εγκαταστάσεων υφιστάμενων αλλά και αυτών που πρόκειται να ανεγερθούν. Χωρίς άδεια και κανέναν περιορισμό ως προς το ποσοστό κάλυψης του γηπέδου και του αριθμού των εγκαταστάσεων, επιτρέπονται μονάδες σαλιγκαριών. Αναδρομικά πάλι όπου απαγορεύεται η δόμηση σε δρόμους ακραίων σημείων ρυμοτομικών σχεδίων όπως ορίζεται σε περιοχές Ζωνών Ρυθμιζόμενων από Προεδρικά Διατάγματα, τα οικόπεδα που βλέπουν στον δρόμο κτίζονται με το προηγούμενο καθεστώς, αρκεί να έχει υποβληθεί "φάκελος μελέτης για έκδοση οικοδομικής άδειας".
Αλλάζει προς το χειρότερο τον ήδη άθλιο νέο οικοδομικό κανονισμό του 2012 (π.χ. παρεκκλίσεις στο ύψος και στον όγκο των ειδικών κτηρίων πλην γραφείων με συντελεστή δόμησης 1,2 το ύψος φτάνει τα 21 μέτρα). Προσθέτει και άλλες κατηγορίες κτηρίων για τακτοποίηση αυθαιρεσιών με δύο διαφορετικές διατάξεις "διορθώνοντας" τον νόμο 4178/2013. Τα κτήρια εκκλησιών, μονών, μητροπολιτικών μεγάρων κ.ά. της Εκκλησίας της Κρήτης ονομάζονται "ειδικά κτήρια δημοσίου ενδιαφέροντος" και για τις οικοδομικές εργασίες επιτρέπονται παρεκκλίσεις με υπουργική απόφαση ΠΕΚΑ. Μάλιστα για την κατασκευή ή επισκευή τους, αντί του τίτλου ιδιοκτησίας, κατά την έκδοση των αδειών δεν θα χρειάζεται τίτλος ιδιοκτησίας αλλά πιστοποιητικό από το αρμόδιο υποθηκοφυλακείο περί μη διεκδικήσεως του ακινήτου από το Δημόσιο η ΟΤΑ.
Νομιμοποιεί εγκαταστάσεις ιχθυοκαλλιεργειών των οποίων οι αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων η οι αποφάσεις μίσθωσης εκδόθηκαν πριν από την έγκριση του Χωροταξικού για τις υδατοκαλλιέργειες (4.11.2011). Στο νομοσχέδιο - σκούπα περιλαμβάνεται και εκείνο που είχε παρουσιαστεί ως αυτόνομο με το οποίο κατά παρέκκλιση και υπέρβαση της ισχύουσας πολεοδομικής νομοθεσίας με διάφορες εργασίες γιγαντώνονται τα ποδοσφαιρικά γήπεδα και θεσπίζονται εμπορικές χρήσεις.
Γήπεδο ΑΕΚ
Στο προτελευταίο άρθρο, 25ο κατά σειρά, χωρίς να κατονομάζεται η ΑΕΚ, προβλέπεται η χρηματοδότηση με δημόσιο χρήμα από τις Περιφέρειες, για κατασκευή εν όλω ή εν μέρει, όπως και η επισκευή αθλητικών εγκαταστάσεων "που ανήκουν, κατά κυριότητα η κατά χρήση σε ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία ή συλλόγους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα". Η φωτογραφική διάταξη θα ισχύσει δύο μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου σε ΦΕΚ.
Δ. Κοδέλας: Στο ΤΑΙΠΕΔ και η έκταση της ΔΕΠΟΣ στην Ερμιονίδα - Υπόλογοι οι κ. Μανιάτης και Ανδριανός
Με ανακοίνωσή του ο βουλευτής Αργολίδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Κοδέλας, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στη μεταβίβαση 615 στρεμμάτων στην Ερμιονίδα (που κατέχει μέχρι τώρα η Δημόσια Επιχείρηση Πολεοδομίας και Στέγασης - ΔΕΠΟΣ), στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Τα έσοδα αυτής της μεταβίβασης θα κατευθυνθούν στην «αποπληρωμή του κατά κοινή ομολογία μη βιώσιμου χρέους», και η έκταση «θα πέσει θύμα των μεγάλων συμφερόντων του real estate και των all inclusive ενισχύοντας ένα χρεοκοπημένο μοντέλο τουρισμού και “ανάπτυξης”... Η χώρα δεν κυβερνιέται με βάση την κοινή λογική και το Δημόσιο συμφέρον αλλά με βάση τις επιταγές των δανειστών και την εξυπηρέτηση συμφερόντων» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Ως εναλλακτική λύση ο Δημήτρης Κοδέλας προτείνει την «εκπόνηση ενός σχεδίου αξιοποίησης της έκτασης σε στενή συνεργασία με την τοπική κοινωνία, καλύπτοντας πραγματικές και διαχρονικές κοινωνικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές ανάγκες της περιοχής» και εγκαλεί τους δύο βουλευτές του Νομού που συμμετέχουν στην κυβέρνηση «να εξηγήσουν στους πολίτες γιατί θα ψηφίσουν άλλο ένα Σχέδιο Νόμου που, ανάμεσα στα άλλα αρνητικά, οδηγεί στην εκποίηση μιας ακόμη πολύτιμης έκτασης στην Αργολίδα».
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Δημήτρη Κοδέλα:
Ένα χρόνο μετά από σχετική ερώτηση προς το Υπουργείο Οικονομικών επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες μας (Δελτίο Τύπου: “ΔΕΠΟΣ: Μήπως να αρχίσουμε να ανησυχούμε;”) σχετικά με την έκταση της ΔΕΠΟΣ στην Ερμιονίδα καθώς, σύμφωνα με διάταξη που εμπεριέχεται στο πολυνομοσχέδιο, 615 στρέμματα της εν λόγω έκτασης μεταβιβάζονται στο ΤΑΙΠΕΔ.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση σημαίνει ότι:
Τα όποια έσοδα από την εκποίηση της έκτασης θα κατευθυνθούν στην αποπληρωμή του κατά κοινή ομολογία μη βιώσιμου χρέους.
Ο όποιος σχεδιασμός θα αποκλείει την τοπική κοινωνία.
Η έκταση θα πέσει θύμα των μεγάλων συμφερόντων του real estate και των all inclusive ενισχύοντας ένα χρεοκοπημένο μοντέλο τουρισμού και “ανάπτυξης”.
Η μόνη επιλογή που θα έδινε ουσιαστική διέξοδο, όπως ζητούσαμε και στην ερώτηση που είχαμε καταθέσει, θα ήταν η εκπόνηση ενός σχεδίου αξιοποίησης της έκτασης σε στενή συνεργασία με την τοπική κοινωνία, καλύπτοντας πραγματικές και διαχρονικές κοινωνικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές ανάγκες της περιοχής. Ένα σχέδιο που θα δημιουργούσε κοινωνικές και αναπτυξιακές υποδομές, που θα αναδείκνυε τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα που θα εμπλούτιζε συνολικά το τουριστικό προϊόν.
Αυτά είναι πράγματα, υπο κανονικές συνθήκες, αυτονόητα που έχουν τεθεί και από την τοπική κοινωνία. Όμως, η χώρα δεν κυβερνιέται με βάση την κοινή λογική και το Δημόσιο συμφέρον αλλά με βάση τις επιταγές των δανειστών και την εξυπηρέτηση συμφερόντων που έχουν βάλει στο μάτι κάθε σπιθαμή δημόσιας περιουσίας.
Η οριακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία απομακρυνόμενη ολοένα και περισσότερο από την κοινωνία και τις ανάγκες της δε νομιμοποιείται, λίγο πριν την πλήρη κατάρρευσή της, να χαρίσει άλλη μια έκταση της Αργολίδας στο ΤΑΙΠΕΔ και να υποθηκεύσει το μέλλον του τόπου.
Οι δύο βουλευτές του Νομού που συμμετέχουν στην κυβέρνηση ας εξηγήσουν στους πολίτες γιατί θα ψηφίσουν άλλο ένα Σχέδιο Νόμου που, ανάμεσα στα άλλα αρνητικά, οδηγεί στην εκποίηση μιας ακόμη πολύτιμης έκτασης στην Αργολίδα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)