Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Πυρκαγιά σε φυτώριο στην Καλαμάτα

Πυρκαγιά ξέσπασε το μεσημέρι σε εγκαταστάσεις φυτωρίου επί της οδού Κρήτης στην Καλαμάτα. Άμεσα στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις τις Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, θέτοντας άμεσα υπό έλεγχο την πυρκαγιά. Στο σημείο
βρέθηκε και αστυνομική δύναμη προκειμένου να ρυθμίσει στην κυκλοφορία. Τα αίτια της πυρκαγιάς ερευνώνται.

Δημόσιο for ever: Πάρτι €33.000, κουβανέζικα πούρα & «χρυσά» bonus! Διαβάστε τις ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΠΑΤΑΛΗΣ και θα...φρίξετε!

Θα μπορούσαν να ανήκουν στη φαντασία ή να έχουν θέση μόνο στη μεγάλη οθόνη, στο σενάριο ταινίας. Είναι όμως η τραγική πραγματικότητα στο Ελληνικό Δημόσιο, όπου οι έλεγχοι φέρνουν στο φως απίστευτες ιστορίες σπατάλης.

Πάρτι με κόστος που ξεπερνά τα 33.000 ευρώ, πανάκριβα κουβανέζικα πούρα σε υπουργεία, «χρυσά» μπόνους σε αριστούχους μαθητές και φοιτητές αλλά και μεταξωτά... δημοτικά εσώρουχα είναι μερικά από αυτά που έχει καταγράψει κατά καιρούς στις εκθέσεις του το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, όπως αναφέρει η «Καθημερινή».

Οι περιπτώσεις είναι η μία πιο ακραία από την άλλη. Στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητων Απασχολούμενων έκαναν πρωτοχρονιάτικο πάρτι που κόστισε 33.500 ευρώ, ενώ οι γιορτές είχαν κοστίσει στο δήμο Ορμυλίας της Χαλκιδικής 6.000 ευρώ, για κάρτες που έστειλαν Χριστούγεννα και Πάσχα. Στο δήμο Λουτρακίου Περαχώρας από την άλλη γιόρταζαν για τους αριστούχους μαθητές ή φοιτητές, αφού τους έδιναν «μπόνους» 13.000 ευρώ από το κρατικό ταμείο στον καθένα.

Λάτρεις της καλοπέρασης και των κουβανέζικων πούρων ήταν στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, αφού είχαν δώσει 5.300 ευρώ προκειμένου οι επισκέπτες να καπνίζουν ό,τι και ο Φιντέλ Κάστρο. Στη σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών Τρικάλων από την άλλη έπαιρναν πολύ σοβαρά την εκπαίδευση των δευτεροετών, χαρίζοντας σε 300 από αυτούς σετ της «Στρατιωτικής Ναυτικής και Αεροπορικής Εγκυκλοπαίδειας», κάτι που κόστισε 15.000 ευρώ.

Αυτό δεν είναι τίποτα βέβαια μπροστά στο λογαριασμό των 300.000 ευρώ που «φόρτωσε» στο Δημόσιο η Φιλοσοφική Σχολή. Το περασμένο καλοκαίρι άφησαν τα φώτα ανοιχτά στο άδειο κτίριο και ο λογαριασμός έκοψε την... ανάσα στους ελεγκτές. Η εξήγηση του Πανεπιστημίου ήταν πως επρόκειτο για φώτα ασφαλείας. Ακόμη και αυτό μοιάζει... πταίσμα μπροστά στο «λογαριασμό» που προκύπτει από το σχεδιασμό ιστοσελίδων του Δημοσίου. Αυτοί που έφτιαξαν το site του ΙΚΑ το κοστολόγησαν στα 2,2 εκατ. ευρώ, εκείνο του Εφετείου θα αγγίξει το 1,5 εκατ., ενώ της Βουλής φτάνει τα 1.100.000 ευρώ.

Η λίστα δεν έχει τέλος στις πρωτοφανείς σπατάλες στο Δημόσιο. Στην Παλλήνη της Χαλκιδικής για παράδειγμα, οι δημότες πλήρωσαν 900 ευρώ για πρακτικά του Οκτωβρίου, μόνο που εκείνο το μήνα δεν έγινε καμία συνεδρίαση, ενώ στα Γρεβενά η Δημοτική Εταιρεία Υδρευσης και αποχέτευσης στα παραστατικά που βάρυναν το δήμο με 4,5 εκατ. ευρώ ήταν κάποια εξαιρετικά... ιδιαίτερα, αφού στις αποδείξεις περιγράφονταν μεταξύ άλλων τα πρώτα «δημοτικά» μεταξωτά εσώρουχα, αξίας 3.000 ευρώ όπως αναφέρει η «Καθημερινή».

Στις εκθέσεις των Ελεγκτών έχουν καταγραφεί ακόμη το πορτρέτο που έφτιαξαν στο δήμο Πειραιά για να θυμούνται τον μακαρίτη δήμαρχο, το οποίο κόστισε 4.500 ευρώ όπως και ότι στη Γλυφάδα για την κηδεία του δημάρχου πλήρωσαν 37.000 ευρώ. Και βέβαια κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει την περίπτωση της ΔΕΗ όπου οι συνδικαλιστές είχαν στήσει κομπίνα ύψους 1,2 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση εξωτικών ταξιδιών από το 2008 ως το 2010.

Κ.Α.Π. από την ΠΑΣΕΓΕΣ και την ΕΑΣ Αργολίδας στο Άργος

               Ημερίδα για την νέα Κ.Α.Π. από την ΕΑΣ Αργολίδας και την ΠΑΣΕΓΕΣ


                           

ΒΟΜΒΑ από τους Financial Times: Προβλέπουν παγκόσμιο πόλεμο άμεσα λόγω κρίσης! Διαβάστε το άρθρο που προκαλεί προβληματισμό...



''Αν τελικά ξεσπάσει πόλεμος λόγω κρίσης, είναι ζωτικής σημασίας να χτιστεί μια ασφαλής ειρήνευση, όταν τελειώσει'' γράφουν οι Financial Times!

1914 - 2014: Προπολεμικές συνθήκες στην διεθνή οικονομία

Τον Ιανουάριο του 1914, ελάχιστοι Ευρωπαίοι μπορούσαν να φανταστούν ότι, επτά μήνες αργότερα, οι πολιτικοί και στρατιωτικοί ηγέτες τους θα έριχναν τον πλανήτη σε έναν κατακλυσμιαίο πόλεμο. Η προσοχή των λαών στις περισσότερες πρωτεύουσες εκείνη την περίοδο, ήταν αλλού.

Η Βρετανία ασχολιόταν μανιωδώς με την κρίση της στεγαστικής νομοθεσίας της Ιρλανδίας και άλλα εθνικά προβλήματα. Ολο το Παρίσι δεν μιλούσε για τίποτα άλλο παρά την υπόθεση Caillaux, στην οποία η σύζυγος Γάλλου πολιτικού πυροβόλησε θανάσιμα τον διευθυντή της εφημερίδας Le Figaro, δικάστηκε για φόνο και αθωώθηκε.

Σύμφωνα με τα απομνημονεύματα του Βλαντιμίρ Κοκοβτσόφ, η ρωσική πολιτική της Αγίας Πετρούπολης στις αρχές του 2014 εκτυλισσόταν γύρω από την προσωπικότητα του Γκριγκόρι Ρασπούτιν, του υπνωτιστικού υπέρτατου σύμβουλου του Τσάρου. Την ίδια ώρα, ένας άφραγκος 24χρονος Αυστριακός ζωγράφος περιφερόταν στο Μόναχο, προσπαθώντας πάση θυσία να αποφύγει την στρατιωτική θητεία στην γενέτειρά του. Το όνομά του ήταν Αδόλφος Χίτλερ.

Πριν περάσει ένας μήνας από την δολοφονία στις 28 Ιουνίου στο Σαράγεβο του πρίγκηπα Φερδινάνδου, διαδόχου του θρόνου των Αψβούργων, οι διαμάχες ξέσπασαν σε πολλαπλά μέτωπα. Όταν τελείωσαν οι συρράξεις τον Νοέμβριο του 1918, ο πόλεμος είχε προκαλέσει τον θάνατο δεκάδων εκατομμυρίων στρατιωτών και αμάχων.

Αν και δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος φόβου ότι ο πλανήτης το 2014 βρίσκεται στα πρόθυρα μιας ανάλογης επικής καταστροφής, υπάρχουν κάποιες ανησυχητικές ομοιότητες ανάμεσα στο τότε και το τώρα. Είναι απαραίτητο φέτος οι κυβερνήσεις και οι λαοί να τιμήσουν την μνήμη του ξεσπάσματος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου με αξιοπρεπείς τελετές και σεβασμό προς τους νεκρούς, αλλά παράλληλα και με νηφάλια συναίσθηση των μαθημάτων που γέννησε η καταστροφή του 1914-18.

Ένα μάθημα είναι ότι οι τυχαίες αιτίες σύρραξης δεν πρέπει να συγχέονται με τις πιο βαθιές εντάσεις στις διεθνείς σχέσεις ή στις εσωτερικές υποθέσεις κάθε έθνους, που οδηγούν σε πόλεμο. Πολλοί σπόροι του α΄παγκοσμίου πολέμου είχαν φυτευτεί πολύ πριν την δολοφονία στο Σεράγεβο. Είναι πασίγνωστο πόσο δύσκολο είναι να αποτραπούν τέτοιου είδους τρομοκρατικές ενέργειες, τόσο στην εποχή μας όσο και στις αρχές του 20ου αιώνα, αλλά οι παγκόσμιες στρατιωτικές, πολιτικές και οικονομικές εντάσεις, είναι ζητήματα τα οποία οι ηγέτες οφείλουν και πρέπει να αντιμετωπίσουν. Εχουν την ευθύνη να δράσουν εντός των αποδεκτών διεθνών κανόνων και να διασφαλίσουν ότι κρατούν τα ηνία του ανταγωνισμού ανάμεσα στα έθνη και τους ανθρώπους.

Ένα άλλο μάθημα είναι ότι οι τριβές των ανταγωνιστικών εθνικοτήτων, τροφοδοτούμενες από περηφάνια, φιλοδοξία, άγνοια και συντηρούμενες από προαιώνιες αντιπαλότητες, δεν στερούνται σήμερα ικανότητας να προκαλέσουν πόλεμο. Ένας τέτοιος κίνδυνος είναι ιδιαίτερα έντονος όταν το διεθνές σύστημα ανασυντάσσεται λόγω της ανόδου νέων μεγάλων δυνάμεων και της συγκριτικής πτώσης των παλαιότερων.

Εκατό χρόνια πριν, ήταν η Γερμανία που έψαχνε μια θέση στον ήλιο εις βάρος της βρετανικής αυτοκρατορίας. Σήμερα είναι, όλο και πιο πολύ, η Κίνα με τις ΗΠΑ. Οι πρόσφατες εντάσεις στην Θάλασσα της Νοτίου Κίνας μεταξύ του Πεκίνου και των γειτόνων που έχουν την αμερικανική στήριξη, θυμίζουν τις τεταμένες σχέσεις της Γερμανίας με την Βρετανία, την Γαλλία και την Ρωσία πριν το 1914.

Είναι αναπόφευκτο να εκδηλώνονται επιδείξεις ισχύος στις διεθνείς σχέσεις, αλλά είναι απαραίτητο επίσης να γίνονται αντιληπτά και τα κίνητρα και τα έννομα συμφέροντα της κάθε πλευράς. Από αυτή την άποψη, η μετρημένη πρόοδος για την εύρεση συμβιβαστικής λύσης στην διαμάχη για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, είναι υποσχόμενη.

Ένα τρίτο μάθημα είναι ότι είναι ανόητο να ξεκινάς έναν πόλεμο με την σκέψη ότι θα είναι σύντομος, φθηνός και με διαχειρίσιμες επιπτώσεις. Το 1914, ορισμένοι Ευρωπαίοι πολιτικοί και στρατηγοί, που τις προοπτικές τους σχηματοποιούσαν οι περιορισμένοι πόλεμοι με τους οποίους είχαν ενοποιηθεί η Γερμανία και η Ιταλία μισό αιώνα νωρίτερα, έτρεφαν αυτή την ψευδαίσθηση. Το ίδιο και η Ουάσιγκτον και το Λονδίνο, όταν εισέβαλαν στο Ιράκ το 2003. Πόσο πολύ έσφαλλαν οι πολεμικοί ηγέτες και στις δύο αυτές περιπτώσεις...

Ένα τελευταίο μάθημα είναι ότι, αν τελικά ξεσπάσει ο πόλεμος, είναι ζωτικής σημασίας να χτιστεί μια ασφαλής ειρήνευση, όταν τελειώσει. Οι συνθήκες ειρήνευσης 1919-23 των Παρισίων δεν το είχαν καταφέρει αυτό. Μέχρι το 1939, ο Αυστριακός σκιτσογράφος είχε φτάσει στο ζενίθ της ισχύος του στο Βερολίνο, και ο πλανήτης επρόκειτο να πληρώσει ένα τίμημα πιο βαρύ και από του 1914.

πηγή: on alert

Απίστευτο και όμως ελληνικό: Χάθηκε λίστα με 1.700 φοροφυγάδες




Η Κατερίνα Φραντζεσκάκη δείχνει να έχει βρει την ησυχία της. Βετεράνος 32 χρόνια στο υπουργείο Οικονομικών, τα 25 από αυτά στις ελεγκτικές υπηρεσίες, τον Νοέμβριο του 2012 παραιτήθηκε από τη θέση της διευθύντριας Ελέγχων του υπουργείου.


Ένα χρόνο νωρίτερα, είχε εκπληρώσει το νεανικό της όνειρο: πέτυχε στις εξετάσεις της Ιατρικής και φοιτούσε ήδη ως πρωτοετής φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας.

«Τον τελευταίο χρόνο, δεν μπορώ καν να ακούω ειδήσεις για τα οικονομικά. Παθαίνω αλλεργία», δηλώνει στην «Καθημερινή», ένα ηλιόλουστο απόγευμα του Φεβρουαρίου.

Η κύρια αιτία της… αλλεργίας ήταν τα τελευταία τρία χρόνια της στο υπουργείο Οικονομικών, κατά τα οποία βρέθηκε στο επίκεντρο της προσπάθειας ανασύνταξης της καταπολέμησης της μεγάλης φοροδιαφυγής. Η εμπειρία της αποτελεί μία θλιβερή υπενθύμιση της αδυναμίας του πολιτικού συστήματος να αλλάξει νοοτροπία και δημιουργεί εύλογους φόβους για τη μακροβιότητα των μεταρρυθμίσεων που έχουν προωθηθεί, διά πυρός και σιδήρου, μετά την αποχώρηση των ξένων «κηδεμόνων» μας.

Παράλληλα, ωστόσο, είναι σαφές ότι υπάρχει πλέον στη φορολογική διοίκηση –παρά τα πισωγυρίσματα, τις μάχες οπισθοφυλακής του παλαιού καθεστώτος, τις αβελτηρίες και τις υπερβολές– ένα νομοθετικό πλαίσιο, μία θεσμική αρχιτεκτονική και μία διοικητική οργάνωση, εκεί όπου πριν από το 2010 δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα. Για πολύ καιρό πριν η χώρα οδηγηθεί στην προσφυγή στους επίσημους δανειστές της, παρά τα παχιά λόγια διαδοχικών κυβερνήσεων, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός δεν αποτελούσε αντικείμενο σοβαρής μελέτης. Το βαθύτερο αίτιο, κατά τον Γιώργο Σταθάκη, τομεάρχη Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ, «είναι η συστηματική ανοχή, η ιδιότυπη ασυλία έναντι της φοροδιαφυγής των ευκατάστατων στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας τα τελευταία 30 χρόνια. Η ασυλία αυτή αντανακλάται στη διαχρονική, μεγάλη υστέρηση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων –των μη μισθωτών– ως ποσοστού του ΑΕΠ στην Ελλάδα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».


Η κ. Φραντζεσκάκη τοποθετήθηκε επικεφαλής μιας εκ των πέντε ομάδων εμπειρογνωμόνων του υπουργείου που συστάθηκαν με το Μνημόνιο. Η ομάδα της εστίασε στη φοροδιαφυγή φυσικών προσώπων μεγάλου πλούτου. Αργότερα, ως διευθύντρια Ελέγχων του υπουργείου, θα είχε την ευκαιρία να εφαρμόσει τις νέες μεθόδους που ανέπτυξε με την πενταμελή της ομάδα. Ηταν μία περίοδος που θα την έφερνε σε ευθεία σύγκρουση με βαθιά ριζωμένες πρακτικές των συναδέλφων της και με ένα σύστημα που επέτρεπε, προ κρίσης, ετήσιες απώλειες εσόδων 15 δισ. ευρώ από διαφυγόντες φόρους, συμπεριλαμβανομένων 8 δισ. μόνο από τη μη καταβολή ΦΠΑ (οι αριθμοί αυτοί θα αυξάνονταν κατά τη διάρκεια της κρίσης). Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Φόροι 120 εκατ. ευρώ, εισπράξεις μόνο του 1%

Τα πέντε μέλη της ομάδας Φραντζεσκάκη επελέγησαν από την ίδια, βάσει βιογραφικού και συνέντευξης – ήδη μία δραστική απόκλιση από την «επετηριδοκρατία» που χαρακτηρίζει το υπουργείο. Οπως δηλώνει η ίδια στην «Κ», «η λογική ήταν ότι θα ήμαστε τελείως ανεξάρτητοι από τις υπόλοιπες υπηρεσίες».

Εκμυστηρεύεται ότι συχνά ένιωθε «άβολα» στη συνεργασία της με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας και τις διαπιστώσεις τους. «Χρειάστηκε να έρθουν ξένοι ειδικοί για να βρούμε λύσεις που έπρεπε να είχαμε βρει μόνοι μας χρόνια τώρα», παρατηρεί με θλίψη, «και που ακόμα τις προωθούμε με το ζόρι».

Εκεί που είναι ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα είναι στις σχέσεις της ομάδας με τον μηχανισμό του υπουργείου, που τους βλέπει ανταγωνιστικά, «ενώ εμείς δεν είχαμε θεσμική εξουσία να δώσουμε εντολές σε κανένα». Επιπλέον, η αποκάλυψη του κρυμμένου πλούτου καθίστατο ιδιαίτερα δυσχερής επειδή «τότε ακόμη τίποτα δεν ήταν μηχανογραφημένο».

«Η δυνατότητα αναζήτησης στοιχείων εξαρτιόταν από το πόσο οργανωμένο ήταν το αρχείο που τηρούσε ο διευθυντής της εκάστοτε ΔΟΥ – ζήτημα που ήταν στη διακριτική του ευχέρεια», παρατηρεί η κ. Φραντζεσκάκη. Ο υπουργός είχε δυνατότητα να μετακινήσει έναν διευθυντή ΔΟΥ σε άλλη εφορία, αλλά δεν μπορούσε να τον παύσει ούτε να προσλάβει κάποιον πιο ικανό από την αγορά.

Παρά την έλλειψη οργάνωσης και τον εσωτερικό πόλεμο, η ομάδα Φραντζεσκάκη βρήκε σύντομα το «πρώτο σκαλοπάτι» που θα την οδηγούσε στην ανεύρεση των εθνικών πρωταθλητών της φοροδιαφυγής. Λαμβάνοντας στοιχεία για τις αγοραπωλησίες ακινήτων μεταξύ 2003-10, έφτιαξαν μία λίστα με τα ΑΦΜ φυσικών προσώπων που είχαν πληρώσει φόρο μεταβίβασης άνω των 20.000 ευρώ. «Στο 80% των περιπτώσεων ήταν εργολάβοι, αρχιτέκτονες ή μηχανικοί», σημειώνει το πρώην στέλεχος του υπουργείου. «Παρουσίαζαν τις συναλλαγές –ενίοτε διψήφιο αριθμό μέσα σε ένα χρόνο– ως ιδιωτικές αντί για επαγγελματικές, για να αποφύγουν την επιπλέον φορολογική επιβάρυνση».

Κατόπιν περαιτέρω επεξεργασίας, η ομάδα κατέληξε σε μία λίστα με 1.700 περίπου άτομα. Η «μερίδα του λέοντος», όπως αναφέρει η επικεφαλής της ομάδας, εξακολουθούσε να ανήκει στον κατασκευαστικό κλάδο, αλλά «υπήρχαν οι πάντες, συμπεριλαμβανομένων δημοσίων υπαλλήλων και πολιτικών».

Τον Σεπτέμβριο του 2011, η κ. Φραντζεσκάκη διορίζεται διευθύντρια Ελέγχων και αποκτά την εξουσία να κατευθύνει η ίδια τη χρήση των ευρημάτων της ομάδας της (η οποία θα διαλυθεί μαζί με τις άλλες λίγους μήνες αργότερα και το έργο τους θα περάσει στις διοικητικές υπηρεσίες του υπουργείου). Τον ίδιο μήνα ξεκινούν και οι έλεγχοι της «λίστας των 1.700» – αλλά όχι με τον παραδοσιακό τρόπο.

«Δεν θέλαμε να δώσουμε τους ελέγχους στις κατά τόπους εφορίες, γιατί σε τοπικό επίπεδο, οι γνωριμίες με τον μεγάλο φορολογούμενο της περιοχής είναι πιο στενές, ενώ πολλές ΔΟΥ ήταν υποστελεχωμένες», εξηγεί η κ. Φραντζεσκάκη. «Αντ’ αυτού, επιλέξαμε 100 έμπειρους ελεγκτές του υπουργείου». Τα τριμελή συνεργεία των ελεγκτών αυτών δεν βρήκαν τον δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα. Οι πολεοδομίες και οι ΔΟΥ δεν ανταποκρίνονταν με τη σπουδή που οι περιστάσεις απαιτούσαν.

Παράλληλα, ξεκίνησε ένα κύμα μεταβιβάσεων ακινήτων από τους… κατά συρροήν αγοραστές, για να αποφύγουν τους επιπλέον φόρους. Υστερα από ενημέρωση της κ. Φραντζεσκάκη στους διευθυντές ΔΟΥ, εκείνοι «πάγωσαν» τη δυνατότητα μεταβιβάσεων από πρόσωπα υπό υποψία φοροδιαφυγής. «Αυτό προκάλεσε τρομερές αντιδράσεις – πήγαιναν στα γραφεία υπουργών να διαμαρτυρηθούν», αφηγείται. Αυτή η πίεση, όπως τονίζει, δεν μεταβιβάστηκε στην ίδια. Ωστόσο, μιλάει για ελεγκτές των συνεργείων που της ανέφεραν περιπτώσεις άνωθεν παρεμβάσεων, κυρίως από διοικητικά στελέχη του υπουργείου που ζητούσαν να μάθουν γιατί ελέγχεται κάποιο άτομο.

Οι έλεγχοι, πάντως, προχωρούν. Σε λιγότερο από ένα χρόνο, έχουν ελεγχθεί 700 άτομα. Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με την κ. Φραντζεσκάκη, είναι «πολύ καλά» – όχι μόνο σχετικά με τα ποσά που καταλογίζονται, αλλά και επειδή από την έρευνα προκύπτουν νέες υποθέσεις για έλεγχο.

Εν τω μεταξύ, έχουν ξεκινήσει οι διεργασίες για τη δημιουργία μιας νέας μονάδας που θα αναλάβει κεντρικά τη διαχείριση της μεγάλης φοροδιαφυγής. Η μονάδα –το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ)– ξεκινάει τη λειτουργία της τον Αύγουστο του 2013.

Οι έλεγχοι της λίστας των 1.700, ωστόσο, έχουν μεταβιβαστεί από τον Νοέμβριο του 2012 στο Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Αθηνών (έχει πλέον καταργηθεί) και τα τριμελή συνεργεία έχουν διαλυθεί, με πρωτοβουλία του υφυπουργού Γ. Μαυραγάνη. Η κ. Φραντζεσκάκη θεωρεί ακατανόητη την κίνηση. «Θα έπρεπε να συνεχιστούν οι έλεγχοι από τα συνεργεία μέχρι να ιδρυθεί η νέα υπηρεσία και μετά οι ίδιοι ελεγκτές να μεταπηδήσουν σε αυτήν». Κατά τα άλλα, όπως αναφέρει, έως τον Ιούνιο του 2012 –όταν τα σχέδια της νέας κυβέρνησης οδήγησαν σε αναστολή της ελεγκτικής δραστηριότητας– είχαν καταλογιστεί 120 εκατ. ευρώ φόροι από τη λίστα, αλλά είχε εισπραχθεί μόνο το 1%…

Ερωτήματα για το ξήλωμα του μηχανισμού

Ήδη, πριν από την έλευση της τρόικας, τον Μάρτιο του 2010, ένα από τα δύο πολυάριθμα (περίπου 20 ατόμων) τεχνικά κλιμάκια του ΔΝΤ που έφτασαν στην Αθήνα είχε ως αντικείμενο τη φορολογική διοίκηση και τη φοροδιαφυγή. Αυτά που ανακάλυψαν οι ειδικοί του Ταμείου σίγουρα τους εντυπωσίασαν: έλεγχοι χωρίς ανάλυση ρίσκου, που δεν μπορούσαν να ολοκληρωθούν, οδηγώντας σε διαδοχικές περαιώσεις· ένα νομοθετικό πλαίσιο που αποθάρρυνε τη συμμόρφωση, με χαμηλές ποινές και προσφυγή στη φορολογική Δικαιοσύνη ουσιαστικά άνευ κόστους· περίπου ανύπαρκτη μηχανοργάνωση· ένα σώμα ελεγκτών χωρίς την απαραίτητη εξειδίκευση και με εκτεταμένη διαφθορά.

Έμαθαν, παράλληλα, για τους περίπου 750.000 – 800.000 αυτοαπασχολουμένους που, ως διά μαγείας, βρίσκονταν ελάχιστα κάτω από το αφορολόγητο όριο, όσο κι αν ήταν αυτό. Πολλοί από αυτούς ζούσαν πλουσιοπάροχα και υπήρχαν στοιχεία που το αποδείκνυαν, τα οποία όμως δεν διασταυρώνονταν. Αλλα στοιχεία, όπως για αγορές ακινήτων, καταχωνιάζονταν σε offshore εταιρείες, υπό την εξαιρετικά χαλαρή εποπτεία εφοριών όπως η περιλάλητη ΔΟΥ Κρανιδίου.

Τον ίδιο μήνα που υπογράφεται το Μνημόνιο (Μάιος 2010), το ΔΝΤ αποστέλλει στην ελληνική κυβέρνηση 50σέλιδη έκθεση όπου αναλύει τα ευρήματα αυτά. Στην έκθεση σημειώνεται ότι «η φορολογική διοίκηση είναι κατακερματισμένη, τα κεντρικά γραφεία είναι αποδυναμωμένα και οι επιχειρησιακές μέθοδοι απηρχαιωμένες. Απουσιάζουν ζωτικές πτυχές της σύγχρονης φορολογικής διοίκησης».

Στο κείμενο του αρχικού Μνημονίου το σχέδιο ορίζεται ως εξής: «Βραχυπρόθεσμα, η στρατηγική της κυβέρνησης θα επικεντρωθεί στην εξασφάλιση των εσόδων από τους φορολογουμένους με τα μεγαλύτερα εισοδήματα», μεταξύ άλλων «με τον έλεγχο των ατόμων με υψηλό πλούτο, καθώς και των αυτοαπασχολουμένων (όπου ο κίνδυνος φοροδιαφυγής είναι μεγαλύτερος), στη δίωξη των μεγαλύτερων παραβατών» και άλλα μέτρα. «Μεσοπρόθεσμα, η κυβέρνηση θα σχεδιάσει ένα πρόγραμμα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων», που περιελάμβανε τη χρήση «μεθόδων βασισμένων στην ιεράρχηση των κινδύνων και τη δημιουργία υποδομών κεντρικού στρατηγικού σχεδιασμού». Το Μνημόνιο έθετε συγκεκριμένους διαρθρωτικούς στόχους, όπως «η εφαρμογή ενός αποτελεσματικού σχήματος διαχείρισης έργου (συμπεριλαμβανομένης της αυστηρής εποπτείας από το ΥΠΟΙΚ και πέντε ομάδες εμπειρογνωμόνων)» για την πάταξη της φοροδιαφυγής», με έμφαση στην «είσπραξη ανείσπρακτων οφειλών από τους μεγαλύτερους οφειλέτες» και «στην αναδιοργάνωση μιας μονάδας για τους μεγαλύτερους φορολογουμένους».

Ηδη από τις πρώτες εβδομάδες του ταξιδιού προς τον άγνωστο προορισμό της μεταρρύθμισης της φορολογικής διοίκησης, προκύπτουν κρίσιμα ερωτήματα σε σχέση με την εκ βάθρων ανασύσταση του φοροελεγκτικού μηχανισμού και την εφαρμογή καθολικού «πόθεν έσχες». Οι πιο δραστικές λύσεις απορρίπτονται, λόγω φόβου κατάρρευσης των εσόδων και μαζικής εκροής καταθέσεων.

Πηγή: Καθημερινή

Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Π. Τατούλης: “60 εκατομμύρια ευρώ θα διαθέσουμε για την ανακούφιση των συμπολιτών μας”



«Εξασφαλίσαμε 60 εκατομμύρια για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014 -2020 με κύριο στόχο την ανακούφιση των συμπολιτών μας , των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, τα προβλήματα των οποίων χαρακτηρίσαμε ως «απειλές κατά της ζωής», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, αναφερόμενος στην απάντηση των Ευρωπαίων Επιτρόπων στο αίτημα της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τη θεώρηση των δαπανών αυτών ως επιλέξιμες στη νέα προγραμματική περίοδο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014.

«Πετύχαμε να καταστεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου φερέγγυος συνομιλητής όλων των Επιτρόπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναπτύσσοντας απευθείας διάλογο μαζί τους, με την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα της προσπάθειάς μας» τόνισε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και πρόσθεσε ότι «απέναντι στην εμφανή αδυναμία μιας συγκροτημένης κεντρικής κοινωνικής πολιτικής, η οποία μεταφέρει την ευθύνη της στον εθελοντισμό, εμείς με το σχέδιό μας παρουσιάζουμε μια συγκροτημένη πρόταση πολιτικής για την ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας στην Πελοπόννησο».

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με επιστολή δύο επιτρόπων των κ.κ. Λάζλο Άντορ και Γιοχάνες Χαν, ανταποκρίθηκε θετικά σε προτάσεις που είχε καταθέσει ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, σε δική του επιστολή, για την αντιμετώπιση της φτώχειας.

Στην επιστολή που έστειλε ο κ. Τατούλης ενημέρωνε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι το ποσοστό του πληθυσμού της Ελλάδας που αντιμετωπίζει κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού θα προσεγγίσει, και ίσως ξεπεράσει, το 40% του πληθυσμού και πρότεινε δραστικές και φιλόδοξες παρεμβάσεις βραχυπρόθεσμου και μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα ώστε τα φαινόμενα αυτά να μην λάβουν χαρακτηριστικά ανθρωπιστικής καταστροφής.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην απάντησή της αποδέχεται τις προτάσεις του κ. Τατούλη για να ενεργοποιηθεί ένα πρόγραμμα προστασίας του πολίτη από τη φτώχεια, με ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και τη δημιουργία νέων υπηρεσιών, όπως ξενώνες για αστέγους, κοινωνικές καντίνες για παροχή τροφής και κέντρων βοήθειας για δωρεάν διανομή τροφίμων, ρούχων και σχολικού εξοπλισμού.

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Πυροσβέστης εκβίαζε θύμα πυρκαγιάς!













Επί τέσσερις ολόκληρους μήνες.Είχε αποσπάσει τμηματικά 1.200 ευρώ, αλλά απαιτούσε από την επιχειρηματία να του δώσει και άλλα 6.000 ευρώΕπί τέσσερις ολόκληρους μήνες, ένας 40χρονος υπαξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος εκβίαζε συστηματικά μια 39χρονη γυναίκα που η επιχείρησή της είχε καταστραφεί από πυρκαγιά, ζητώντας χρήματα για να σχηματίσει ευνοϊκή δικογραφία!

Ο δράστης φέρεται να είχε αποσπάσει τμηματικά 1.200 ευρώ, αλλά απαιτούσε από την επιχειρηματία να του δώσει και άλλα 6.000 ευρώ. Εκείνη προσποιήθηκε ότι συμφώνησε να του δίνει λίγα- λίγα τα χρήματα που ζητούσε, αλλά κατέφυγε στους αστυνομικούς της Ασφαλείας Χαλκίδας που προσημείωσαν 700 ευρώ και την παρακολούθησαν όταν πήγε να τον συναντήσει.

Μόλις ο υπαξιωματικός πήρε στα χέρια του το προσημειωμένο ποσό, οι αστυνομικοί τον συνέλαβαν επ’ αυτοφώρω και σχημάτισαν δικογραφία για εκβίαση και παθητική δωροδοκία κατ’ εξακολούθηση σε βάρος του με την οποία οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκίδας. Πάντως, ο 40χρονος υπέβαλε σε βάρος της 39χρονης έγκληση για ψευδή καταμήνυση η οποία βρίσκεται υπό διερεύνηση.

Συγκλονιστικό: Το Μπόινγκ επικοινώνησε με κοντινό αεροπλάνο και αφότου είχε χάσει επαφή!

Τι αποκαλύπτει ένας πιλότος που ήταν και ο τελευταίος άνθρωπος που επικοινώνησε με την
πτήση των Malaysia AirlinesΣυγκλονιστικά στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας ώρα με την ώρα σχετικά με την εξαφάνιση του Boeing 777 των Malaysia Airlines.

ΤΡEΛΟ ΙΧ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΙΚΕ ΜΕ ΣΤΑΘΜΕΥΜΕΝΑ VIDEO REPORTAZ

 έχασε τον Δρόμο .... και έπεσε επάνω σε 2 σταθμευμένα Αυτοκίνητα ευτυχώς που δεν υπήρχε εντός τον οχημάτων άνθρωπος .......



                        

VIDEO REPORTAZ MAXTV Φίλοι Μοτοσυκλέτας Αργολίδας: 1ος αγώνας του Πρωταθλήματος Motocross Νοτίου Ελλάδος στο Άργος

                         1ος Αγώνας Πρωταθλήματος Ν.Ελλάδος, Άργος – Αποτελέσματα
  

Με ρεκόρ συμμετοχών για την πίστα του Argos Motocross Park ξεκίνησε το Πρωτάθλημα Νοτίου Ελλάδος στο Άργος. Οι 97 αναβάτες έδωσαν δυναμικό παρόν και πάλεψαν για την διάκριση κάτω από καλό καιρό σε μια καλά προετοιμασμένη πίστα. Ο Δημήτρης Βαγγελάκος κέρδισε την MXExpert με τους Κώστα Καράκη και Βασίλη Χρυσοχόο να επικρατούν στην ΜΧ1 και ΜΧ2 αντίστοιχα. Ο Ανδρέας Ανδρέου κέρδισε τα δύο σκέλη της Mini αι το ίδιο έκανε ο Φώτης Κόλλιας στην Junior.

Αποτελέσματα ΜΧ-Expert
Α ΣκέλοςΒ Σκέλος - Σύνολο

Αποτελέσματα ΜΧ1
Α Σκέλος Β Σκέλος - Σύνολο

Αποτελέσματα ΜΧ2
Α ΣκέλοςΒ Σκέλος - Σύνολο

Αποτελέσματα Junior
Α ΣκέλοςΒ Σκέλος - Σύνολο

Αποτελέσματα Μini
Α Σκέλος Β Σκέλος - Σύνολο